پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 56441
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

بومی سازی مقاومت راهکاری هوشمندانه برای موفقیت در منطقه است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بدون نیروهای مردمی عراق آزادسازی موصول امکان‌پذیر نبود، گفت: بومی‌سازی مقاومت یکی از اصلی‌ترین راهبردهای هوشمندانه برای موفقیت‌های بیشتر در منطقه است و توسعه فرهنگ بسیج می‌تواند تحقق این هدف را به دنبال داشته باشد.
بومی سازی مقاومت راهکاری هوشمندانه برای موفقیت در منطقه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی چهارشنبه شب در همایش بزرگ روحانیت پرچمداران بصیرت که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد:‌ فرهنگ و اندیشه بسیجی در راستای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و رخ دادن تحولات اساسی در منطقه تاثیر بسیاری داشته است.
وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع خود بودند، اضافه کرد: در راستای تحقق این هدف برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار دادند اما به برکت نیروهای جبهه انقلاب اسلامی هیچ کدام از این برنامه‌ها به نتیجه مورد نظر نرسید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با شکست در جنگ‌های مستقیم به سمت جنگ‌های نیابتی سوق داده شد که در این جنگ‌ها از مشارکت برخی دولت‌ها و کشورها برای تحقق اهداف خود در منطقه استفاده می‌کرد.
وی با بیان اینکه فروپاشی برخی از ارتش‌های منطقه برای آمریکایی‌ها هزینه سنگینی به دنبال داشته است، عنوان کرد: بر خلاف خواسته‌های دشمن، با از بین بردن و تضعیف کردن نیروهای نظامی، نیروهای مردمی با الگوگیری از بسیج و انقلاب اسلامی روی کار آمدند و در کنار نیروهای انتظامی معادله قدرت را در کشورهای مختلف تغییر دادند، این الگوبرداری از دفاع مقدس رویای جبهه ضد مقاومت را باطل ساخت.
سعیدی یادآور شد: آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی جبهه سه ضلعی اسلام ارتجاعی، یهودی صهیونیستی و مسیحی صهیونیستی را برای ایجاد پیوند میان تحجر مذهبی و سیاسی تشکل داد و در این راستا جریان‌های وهابی، تکفیری داعشی و تشیع افراطی را دنبال کرد تا بتواند با تحریک برخی از کشورها به برخی از اهداف خود برسد.
وی نقش رهبری در شناخت نقشه‌های دشمن، بررسی ظرفیت‌ها و استفاده از آنها را مؤثر و ارزشمند خواند و ادامه داد: مدیریت صحنه نبرد، بومی‌سازی مقاومت، انتقال فرهنگ بسیجی، بهره‌گیری از ضعف‌های دشمن و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن توانست نظام اسلامی را از نقشه‌های دشمن در امان نگه‌ دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه از تلاش دشمن برای شکست حزب‌الله لبنان، تسلیم کردن فلسطین و تسلط بر سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی یاد کرد و افزود: ارتباط میان کشورهای اسلامی به ویژه ایران، سوریه و عراق توانست برنامه‌های اصلی دشمن را از بین ببرد.
وی اظهار کرد: برای افزایش موفقیت‌های کنونی باید به دنبال تقویت نیروهای کنونی جبهه مقاومت و استفاده بیشتر از ظرفیت کشورهای مختلف اسلامی منطقه از جمله افغانستان، پاکستان و لبنان باشیم.
سعیدی با تاکید بر اینکه بدون نیروهای مردمی عراق آزادسازی موصول امکان‌پذیر نبود، عنوان کرد: بومی‌سازی مقاومت یکی از اصلی‌ترین راهبردهای هوشمندانه برای موفقیت‌های بیشتر در منطقه است و توسعه فرهنگ بسیج می‌تواند تحقق این هدف را به دنبال داشته باشد.
وی حماسه اربعین حسینی را برای دشمنان غیر قابل باور خواند و ادامه داد: تجربیات کنونی، ایران اسلامی را در برابر حملات آینده دشمن واکسینه می‌کند؛ آمریکا به دنبال این بود که ایران اسلامی محور نباشد اما اکنون ایران بیشتر از هر زمانی در معادلات منطقه تاثیرگذار است.
سعیدی افزود: در مورد سوریه جلسات و نشست‌های مختلفی را برگزار کردند اما نتوانستند مقابل خواسته ایران ایستادگی کنند، امروز بیشتر از هر زمانی نقش و نفوذ جایگاه ایران اسلامی در منطقه مشخص شده است و از شخصیت‌هایی همانند سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده جبهه حق در کشورهای مختلف یاد می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه نقش حوزه علمیه در راستای حفظ عزت و عظمت کشور باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: حوزه‌ای انقلابی است که بتواند زمینه‌ساز ترویج روحیه انقلابی در دیگر نقاط‌ها باشد و اکنون کشور ایران نیازمند دولت، مجلس، هیأت، سخنران و مداح انقلابی است، اگر انقلاب در حوزه عمیق شود می‌تواند خیرات بسیاری را به دنبال داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه از آغاز به کار فعالیت‌های بسیج اساتید حوزه‌‌های علمیه یاد کرد و گفت: اکنون در حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و تهران بسیج اساتید را راه‌اندازی کرده و معتقد هستیم این مجموعه مرکز تغذیه فکری دیگر اقشار بسیجی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 120 هزار طلبه بسیجی در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: نزدیک به هزار نفر از طلاب بسیجی با سپری کردن آموزش‌های لازم برای نقش‌آفرینی در هنگام بحران آماده می‌شوند.
سعیدی یادآور شد: بسیج در کنار حوزه‌های علمیه است و تلاش می‌کند تا بتواند از ظرفیت‌های حوزه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده کند.
سعیدی تداوم کار فرهنگی در منطقه با محوریت ترویج تفکر بسیج را از راهکارهای تقویت جبهه مقاومت دانست و عنوان کرد:‌ اساتید و طلاب بسیجی با توجه به جایگاهی که دارند می‌توانند در راستای تحقق این هدف مشارکت قابل توجهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه توجه به تهدیدات دشمن و پیش‌بینی طرح‌های متقابل باید در دستور کار بسیج قرار گیرد، گفت: ایمان، معنویت و اعتقاد به مبانی اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) بنیان قدرت سپاه و بسیج است که برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تقویت این عناصر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjvxei.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما