قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: متاسفانه بخش فرهنگ به تعالی مورد نظر دست پیدا نکرده است و برداشت‌های متفاوت و متناقض افراد از واژه فرهنگ موجب نداشتن تفاهم و هم‌ جهت نبودن افراد در انجام فعالیت‌های فرهنگی شده است.
استاندار قم: بخش فرهنگ به تعالی مورد نظر دست پیدا نکرده است/تشکل‌های غیر دولتی باید سهم خود را از فرهنگ بشناسد
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در دومین روز از همایش سراسری مدیران و مسؤولان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان که در سالن همایش‌های بعثت خانه جوانان استان قم برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله مهم در جامعه است، اظهار کرد: هر دستگاه و اداره‌ای برداشت جداگانه‌ای از واژه فرهنگ دارد و برای اینکه بتوانیم به یک اتحاد برسیم باید به بیانات بزرگان دین مراجعه کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه نشانه تفکرات و شخصیت افراد است، عنوان کرد: همه افراد جامعه در ارتقاء و یا تنزل فرهنگی جامعه سهم دارند ولی افرادی که نفوذ بیشتری در جامعه دارند باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
استاندار قم با اشاره به اینکه همه افراد و دستگاه‌ها در ارتباط با فرهنگ احساس مسؤولیت می‌کنند و در کنار فعالیت‌های خود بخش‌های فرهنگی دارند، تصریح کرد: نزدیک به 600 مرکز فرهنگی و پژوهشی در استان قم وجود دارد ولی متاسفانه بخش فرهنگ به تعالی مورد نظر دست پیدا نکرده است و برداشت‌های متفاوت و متناقض افراد از واژه فرهنگ موجب نداشتن تفاهم و هم‌ جهت نبودن افراد در انجام فعالیت‌های فرهنگی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های فرهنگ جامعه وجود تناقض میان گفتار و عمل است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی و غیر دولتی باید سهم خود را از فرهنگ جامعه بشناسد و در مسیر ارتقاء آن فعالیت کنند، همچنین ورزش هم به نوعی از فرهنگ جامعه تاثیر می‌گیرد و بر هم‌بستگی و هم‎‌دلی افراد جامعه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdci35aw.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما