کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان:

حضور بانوان در ورزش‌های همگانی سلامت خانواده‌ها را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس , 2 آذر 1396 ساعت 14:00

قم نیوز: معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش در سلامت جامعه تاثیر بسیاری دارد و اگر بانوان و دختران در ورزش سهیم باشند و به این مهم توجه کنند می‌توانند سلامت خانواده‌ها را در آینده تضمین کنند.


به گزارش قم نیوز عبدالحمید احمدی پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مدیران و مسؤولان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان که در سالن همایش‌های هتل خورشید برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بعد از انقلاب را مدیون فرهنگ و تفکر بسیجی هستیم و اگر این تفکر و فرهنگ در تمام جامعه نهادینه شود به نتایج مطلوبی دست پیدا می‌کنیم.
وی افزود: حادثه زلزله اخیر با وجود اینکه بسیار ناگوار و دردناک بود ولی همبستگی مردم در جمع آوری و ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله زده را اثبات کرد و جامعه ورزش و جوانان کشور نیز به صورت گسترده در این عرصه عمل کرده و کمک‌های خود را به دو صورت سازمان یافته و خودجوش به مناطق آسیب دیده ارسال کرده است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی فرهنگی تاثیر بسیاری در فرهنگ جامعه دارد، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسؤولیت‌های مدیران فرهنگی حساسیت نسبت به وقایع حوزه فرهنگی جامعه است و باید نسبت به همه امور دقت و توجه داشته باشند و آثار فرهنگی فعالیت‌های مختلف را قبل از انجام آن در نظر گرفته و در راستای ارتقاء آن تلاش کنند.
وی با اشاره به بی‌توجهی‌ها به بخش فرهنگی جامعه، مطرح کرد: یکی از دلایل این بی‌توجهی خلاصه کردن فعالیت‌های فرهنگی به برنامه‌های فرهنگی جزئی است.
احمدی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در ورزش همگانی، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف باید در ورزش همگانی استفاده شود تا به نتایج مطلوب و مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر افزایش مرام پهلوانی در ورزش قهرمانی، تصریح کرد: متاسفانه ورزش قهرمانی به سمت نتیجه گرایی می‌رود و به برد و باخت خلاصه می‌شود و برای به دست آوردن پیروزی اتفاقات ناگوار و ناشایستی رخ می‌دهد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان با عنوان نیمی از جمعیت کشور باید در ورزش جامعه سهیم باشند، یادآور شد: ورزش در سلامت جامعه تاثیر بسیاری دارد و اگر بانوان و دختران در ورزش سهیم باشند و به این مهم توجه کنند می‌توانند سلامت خانواده‌ها را در آینده تضمین کنند.
احمدی اضافه کرد: ورزش‌های باستانی و ملی در تاریخ و گذشته کشور تاثیر دارد و در نظام نامه آموزشی وزارت ورزش و جوانان کشور به برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی توجه و تاکید ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه در باشگاه‌های ورزشی نباید آسیب به جای سلامتی عرضه شود، اظهار کرد: فضای فرهنگی حاکم بر باشگاه‌ها نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید به اعتماد خانواده‌ها به باشگاه‌های ورزشی توجه ویژه‌ای شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مردم به رویدادها و مسابقات ورزشی علاقه‌مند هستند، بیان کرد: علاوه‌بر پاکسازی فضای فرهنگی باشگاه‌های فرهنگی باید از بستر علاقه و توجه مردم به ورزش استفاده کرده و نسبت به ترویج فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در فضای ورزش باید شفاف و مشخص باشد، اظهار کرد: روح ورزش روح سلامت است که ابعاد مختلفی دارد و در نظر داریم هر نهاد ورزشی علاوه‌بر فعالیت‌های ورزشی و عادی خود به انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز بپردازد.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 56460

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56460/حضور-بانوان-ورزش-های-همگانی-سلامت-خانواده-ها-تضمین-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir