پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 56460
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان:

حضور بانوان در ورزش‌های همگانی سلامت خانواده‌ها را تضمین می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش در سلامت جامعه تاثیر بسیاری دارد و اگر بانوان و دختران در ورزش سهیم باشند و به این مهم توجه کنند می‌توانند سلامت خانواده‌ها را در آینده تضمین کنند.
حضور بانوان در ورزش‌های همگانی سلامت خانواده‌ها را تضمین می‌کند
به گزارش قم نیوز عبدالحمید احمدی پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مدیران و مسؤولان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان که در سالن همایش‌های هتل خورشید برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بعد از انقلاب را مدیون فرهنگ و تفکر بسیجی هستیم و اگر این تفکر و فرهنگ در تمام جامعه نهادینه شود به نتایج مطلوبی دست پیدا می‌کنیم.
وی افزود: حادثه زلزله اخیر با وجود اینکه بسیار ناگوار و دردناک بود ولی همبستگی مردم در جمع آوری و ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله زده را اثبات کرد و جامعه ورزش و جوانان کشور نیز به صورت گسترده در این عرصه عمل کرده و کمک‌های خود را به دو صورت سازمان یافته و خودجوش به مناطق آسیب دیده ارسال کرده است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی فرهنگی تاثیر بسیاری در فرهنگ جامعه دارد، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسؤولیت‌های مدیران فرهنگی حساسیت نسبت به وقایع حوزه فرهنگی جامعه است و باید نسبت به همه امور دقت و توجه داشته باشند و آثار فرهنگی فعالیت‌های مختلف را قبل از انجام آن در نظر گرفته و در راستای ارتقاء آن تلاش کنند.
وی با اشاره به بی‌توجهی‌ها به بخش فرهنگی جامعه، مطرح کرد: یکی از دلایل این بی‌توجهی خلاصه کردن فعالیت‌های فرهنگی به برنامه‌های فرهنگی جزئی است.
احمدی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در ورزش همگانی، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف باید در ورزش همگانی استفاده شود تا به نتایج مطلوب و مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر افزایش مرام پهلوانی در ورزش قهرمانی، تصریح کرد: متاسفانه ورزش قهرمانی به سمت نتیجه گرایی می‌رود و به برد و باخت خلاصه می‌شود و برای به دست آوردن پیروزی اتفاقات ناگوار و ناشایستی رخ می‌دهد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان با عنوان نیمی از جمعیت کشور باید در ورزش جامعه سهیم باشند، یادآور شد: ورزش در سلامت جامعه تاثیر بسیاری دارد و اگر بانوان و دختران در ورزش سهیم باشند و به این مهم توجه کنند می‌توانند سلامت خانواده‌ها را در آینده تضمین کنند.
احمدی اضافه کرد: ورزش‌های باستانی و ملی در تاریخ و گذشته کشور تاثیر دارد و در نظام نامه آموزشی وزارت ورزش و جوانان کشور به برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی توجه و تاکید ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه در باشگاه‌های ورزشی نباید آسیب به جای سلامتی عرضه شود، اظهار کرد: فضای فرهنگی حاکم بر باشگاه‌ها نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید به اعتماد خانواده‌ها به باشگاه‌های ورزشی توجه ویژه‌ای شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مردم به رویدادها و مسابقات ورزشی علاقه‌مند هستند، بیان کرد: علاوه‌بر پاکسازی فضای فرهنگی باشگاه‌های فرهنگی باید از بستر علاقه و توجه مردم به ورزش استفاده کرده و نسبت به ترویج فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در فضای ورزش باید شفاف و مشخص باشد، اظهار کرد: روح ورزش روح سلامت است که ابعاد مختلفی دارد و در نظر داریم هر نهاد ورزشی علاوه‌بر فعالیت‌های ورزشی و عادی خود به انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز بپردازد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcawynm.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما