پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 56462
منبع : بولتن نیوز
تصویر گزارش بازرس ویژه برای یادآوری کرباسیان

کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد

قم نيوز : قم نیوز: مردم باید حرف وزارت اطلاعات در کشف قاچاق از گمرگ را باور کنند یا انکار وزیر اقتصاد از قاچاق رسمی به کشور را
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
به گزارش قم نیوز خبر کشف شناسایی یک باند بزرگ سازمان‌یافته قاچاق کالا و ضبط 1128 کانتینر توسط وزارت اطلاعات در حالی منتشر شد که کرباسیان بولتن نیوز را برای افشای همین اخبار به دادگاه کشاند و محکوم کرد!
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
 به گزارش بولتن نیوز سربازان گمنام امام زمان (عج) یک باند سازمان‌یافته قاچاق کالا را شناسایی و تعداد ۱۱۲۸ کانتینر آن‌ها را ضبط کردند و به مراجع قضایی تحویل دادند.
 خبر دستگیری یک باند سازمان‌یافته قاچاق کالا در حالی از سوی وزارت اطلاعات منتشر می‌شود که بولتن نیوزدر طی چند سال اخیر بارها و بارها گزارشات متعددی در خصوص قاچاق گسترده هزاران کانتینر ظروف شیشه‌ای و دیگر اقلام را اطلاع‌رسانی کرده و کرباسیان و تیم همراه او در گمرک هم شکایات متعددی را در رابطه با افشاگری‌های بولتن نیوز در مراجع قضایی مطرح کرده‌اند.
شکایات متعدد علیه بولتن نیوز در حالی است که روابط عمومی وزارت اطلاعات در خبری که امروز اعلام کرد گفته است در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگی دستگاه قضایی، یک باند سازمان‌یافته قاچاق کالا شناسایی و منهدم شد و 23 نفر از اعضای آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
در ادامه این گزارش آمده است: در تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، تعداد هزار و 128 کانتینر شامل لوازم اداری، خانگی، ورزشی، ساختمانی و هتل داری در سال‌های 94 تا اوایل 96 توسط این عده اثبات‌شده است.
در این تحقیقات مشخص شد متهمان با استفاده از اسناد مجعول و اظهار خلاف واقع و همچنین تبانی با برخی از کارکنان دستگاهای مختلف، اقدام به خروج غیرقانونی این میزان کالا از گمرک کرده‌اند.
اقدامات اخیر وزارت اطلاعات و کشف هزار و 128 کانتینر کالای قاچاق ازجمله مواردی است که به دلیل ضعف عمده در سیستم گمرکی کشور رخ‌داده و اقتصاد ایران از این طریق خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده و چه بسیار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که تعطیل شدند تا قاچاقچیان کالا به سودهای هنگفت برسند.
ضعف سیستماتیک و فساد غیرقابل‌تصور در گمرکات کشور در حالی این روزها یک‌به‌یک توسط نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی و وزارت اطلاعات مورد تائید قرار می‌گیرد که متأسفانه کرباسیان وزیر اقتصاد فعلی و رئیس‌کل سابق گمرک همچنان معتقد است که خبر نیست و گمرک ایران از بهترین گمرکات کشور است و به مسیر زرد و سبز و دو دستگاه ایکس ری مستعمل و ازکارافتاده و دستورالعمل‌های فساد خیز خود افتخار می‌کند.
مسعود کرباسیان چند ماهی است که بر کرسی وزارت اقتصاد تکیه زده است. دراین‌بین بسیاری از رسانه‌ها و همچنین نمایندگان مجلس با توجه به اینکه زمان زیادی از اولین تجربه حضور کرباسیان در قامت یک وزیر نمی‌گذرد، فعلاً به‌صورت غیرمستقیم مباحث انتقادی خود را مطرح کنند. این در حالی است که با توجه به رزومه و مدارک تحصیلی دکتر کرباسیان، وی در حوزه گمرک سوابق زیادی داشته و در بسیاری از زمینه‌های اقتصاد کلان ازجمله سیاست‌های معطوف به رشد، سیاست‌های حمایتی صنعتی، سیاست‌های ارزی، مباحث بانکی و مالیاتی، تورم، نقدینگی و اشتغال، برای ورود تمام‌قد هنوز از اطلاعات و تجربه کافی برخورد دار نیست.
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
در این شرایط اظهارنظر خاص وزیر محترم اقتصاد بعد از دیدار با دبیر کل سازمان جهانی گمرک در خصوص عدم وجود قاچاق از مبادی رسمی، موجب تعجب بسیاری از کارشناسان شده است. ازآنجاکه مناطق آزاد هم جزو مبادی رسمی به شما می‌آیند به نظر نمی‌رسد که کرباسیان نافی ورود کالای قاچاق از این مناطق شده باشد و اشاره وی به محدود شدن قاچاق از گمرکات است. تأکید وزیر اقتصاد در موضوع عدم وجود قاچاق از گمرک بر قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می‌باشد این در حالی است که آمارهای رسمی چه در پایان سال 95 و چه در نیمه خست سال جاری برخلاف نظر ایشان هست.
بر اساس آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق ارز در پایان سال 95 رقم کل قاچاق 12.6 میلیارد دلار اعلام شد، به‌غیراز قاچاق از طریق مسافری، کوله بری و ته لنجی حدود 5.1 میلیارد دلار قاچاق از طریق گمرک و مناطق آزاد صورت گرفته است. این میزان قاچاق حدود 42 درصد از کل قاچاق برآوردی در سال 95 را شامل می‌شود.
به‌هرحال چنان‌که مشخص است تعداد کانتینرهای قاچاق گزارش‌شده توسط وزارت اطلاعات رکوردهای قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی را جابه‌جا کرد. دراین‌بین برخی نماینده‌های مجلس شورای اسلامی سؤالاتی را از وزیر اقتصاد مطرح کرده‌اند که این پرسش‌ها فعلاً در نوبت بررسی قرارگرفته است. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود وزیر محترم اقتصاد خود را برای پاسخ‌گویی به نمایندگان و افکار عمومی و به‌خصوص ابر قاچاق ظروف شیشه‌ای و دیگر موارد اعلامی از سوی وزارت اطلاعات که پیش‌ازاین توسط بولتن نیوز افشاشده است آماده کند. هرچند به خاطر همین افشاگری گمرک کرباسیان از بولتن نیوز شکایت کرده است.
در ادامه این گزارش تصویر گزارش حسین قادری بازرس ویژه و بازرسان ویژه که در بهمن‌ماه 94 و تیرماه 1395 به دکتر کرباسیان ریاست کل گمرک ایران در آن زمان نوشته‌شده را منتشر می‌کنیم تا شاید قصور و کوتاهی کرباسیان برای آن دسته که فکر می‌کنند ایشان مقصر نیستند بیشتر آشکار شود. ناگفته نماند که کرباسیان مسئول تهیه این گزارش را بعد از ارائه گزارش بازنشست کرد!
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
کشف ابر قاچاق توسط وزارت اطلاعات و چند سؤال از وزیر اقتصاد
به‌راستی اگر دکتر کرباسیان اگر در زمان خود به این گزارش مستند و جامع بازرسان ترتیب اثر می‌داد آیا این‌همه خسارت جبران‌ناپذیر متوجه خزانه دولت می‌شد.
آیا 3000 کانتینر ظروف کریستال می‌تواند بدون مساعدت و مشارکت مدیران گمرک از گمرکات بندرعباس و قشم و ارس ترخیص شود
اگر دکتر کرباسیان به این گفته‌ها هنوز هم شک دارد یک‌بار دیگر گزارش بازرسان متعدد گمرک و دستور مقامات ریاست جمهوری را در هامش نامه بازرسان مرور کنند تا حقایق بیشتری برایشان آشکار شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcci0qp.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما