پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 56463
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

پل روگذر تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوایل سال آینده افتتاح می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور زيربنايي شهرداري قم از بهره‌برداري از پل 1+ تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوايل سال آينده خبر داد.
پل روگذر تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوایل سال آینده افتتاح می شود
پل روگذر تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوایل سال آینده افتتاح می شود
به گزارش قم نیوز عليرضا قاري قرآن با اشاره به ويژگي‌هاي پروژه تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج)، اظهار كرد: اين تقاطع تشكيل شده از مجموعه پل‌هايي كه در راستاي محور رينگ سوم قرار مي‌گيرد يعني امتداد بلوار شهید كبيري را به امتداد بزرگراه امام علي(ع) متصل مي‌كند.
معاون امورزيربنايي شهرداري قم خاطرنشان كرد: از طرفي به دليل آنكه بار ورودي به سمت مسجد مقدس جمكران در اين مسير است و از امام علي(ع) به سمت ميدان بقية الله مسير تردد مهمي به ويژه در روزهای سه شنبه‌ و پنجشنبه وجود دارد؛ اين پروژه مي‌تواند مؤثر واقع شود.
قاری قرآن با اشاره به نحوه طراحي پروژه، گفت: پروژه بر اين اساس طراحي شده كه پل روگذر در امتداد شهید كبيري به سمت امام علي(ع) است و يك پل روگذر كه از روي پل اول مي‌گذرد در ارتفاع 2+ از امام علي(ع) به سمت بقية الله و مسجد جمكران است و ميدان در همسطح قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: اين پروژه پل سه سطحه خواهد بود و ايستگاه  A3مترو در زير زمين در اين نقطه قرار دارد و پل‌ها از روي ايستگاه مترو عبور مي‌كند بنابراين در عملكرد پل تبادلي چهار سطحه با وجود ايستگاه مترو است.
معاون امورزيربنايي شهرداري قم با اشاره به ميزان پيشرفت پل اول در قالب 1+ گفت: شمع‌ها و آرماتوربندي نزديك 80 درصد ستون‌ها انجام شده و نزديك 50 درصد ستون‌‌ها بتن‌ريزي شده و در مدت 30 تا 40 روز آينده ستون‌ها تكميل مي‌شود و تنها تابليه عرشه پل باقي مي‌ماند كه از هفته آينده قالب‌بندي و آرماتوربندي عرشه پل آغاز مي‌شود.
قاری قرآن ابراز اميدواري كرد: پل روگذر 1+ تا اوايل سال آينده به بهره‌برداري برسد و پل روگذر 2+ پس از تكميل پل 1+ آغاز مي‌شود.
وی عنوان كرد: به دليل آنكه در اين بخش ترافيك سنگين وجود دارد به گونه‌اي اولويت‌بندي شده كه پل در دو فاز مختلف در دستور كار قرار گيرد.
معاون امورزيربنايي شهرداري قم با اشاره به اهميت پروژه تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) گفت: اين پروژه در راستاي رينگ ترافيكي قرار مي‌گيرد و از طرفي ورودي مسجد جمكران را پوشش مي‌دهد و همچنين در تبادل با خط مترو قرار دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdso0k.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما