پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 56471
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

علامه معرفت خدمات فراواني به انقلاب اسلامی ارائه كرد

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.
علامه معرفت خدمات فراواني به انقلاب اسلامی ارائه كرد
علامه معرفت خدمات فراواني به انقلاب اسلامی ارائه كرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در پیامی به همایش ملی آرای تفسیری علامه معرفت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به کتاب التمهید اظهار کرد: علامه معرفت کتابی به زبان عربی را در زمینه علوم قرآنی به نام التمهید به نگارش درآورد که این کتاب اکنون مورد مراجعه پژوهشگران قرآنی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در شهر نجف اشرف آثاری داشت و علامه معرفت برخی از این آثار را به زبان عربی ترجمه کرد، آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انتشار آثار علامه معرفت تقدیر از علم است و برگزاری همایشی‌هایی برای تقدیر از این شخصیت قرآنی، موجب تشویق دیگران به پرداختن به علوم قرآنی می‌شود.

آیت‌الله سبحانی، پرداختن به علم را وظیفه مسلمانان دانست و تصریح کرد: مستشرقین در دو دهه اخیر با ایجاد اتاق‌های فکر به دنبال زدن پایه‌های اسلام بودند، آن‌ها کتاب‌هایی را برای تضعیف اسلام نوشتند و علامه معرفت با جمع آوری شبهات مستشرقین در کتابی به این شبهات پاسخ داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب علامه معرفت در پاسخ به شبهات مستشرقین ارزش زیادی دارد، این شخصیت برجسته علوم قرآنی در دوره صدام از عراق به ایران آمد و با او در شهر قم همکاری‌های علمی داشتیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs0qp.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما