پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 56472
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر علمی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت مطرح کرد

ارائه 60 مقاله در پنل‌های همایش بررسی آرای تفسیری علامه معرفت

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت گفت: 134 مقاله در این همایش پذیرش شد و 60 مقاله در پنل‌های همایش علامه معرفت ارائه می‌شود.
ارائه 60 مقاله در پنل‌های همایش بررسی آرای تفسیری علامه معرفت
ارائه 60 مقاله در پنل‌های همایش بررسی آرای تفسیری علامه معرفت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی عیسی زاده ظهر امروز در همایش بررسی آرای تفسیری علامه معرفت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های علامه معرفت اظهار کرد: تألیفات او یادگارهای ماندگاری به شمار می‌رود، او نقش زیادی را در شیعه سازی مفاهیم قرآنی در دانشگاه‌ها نقش زیادی داشت.

وی ادامه داد: علامه معرفت پس از چهار دهه مطالعه در زمینه علوم قرآنی، بنیان تفسیر اثری را گذاشت، او توانست تمام روایت‌های تفسیری اهل‌بیت(ع) را به جهان اسلام عرضه کند، علامه معرفت تفسیری ظاهری از روایت‌ها را عرضه کرد تا برتری اندیشه اهل‌بیت(ع) را بر دیگر اندیشه‌ها نشان دهد.

دبیر علمی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت افزود: تجلیل از اندیشه‌های علامه معرفت، تاکید بر ضرورت گسترش علوم قرآنی در مجامع علمی است، باید آثار قرآنی مذهب تشیع در کتابخانه‌های جهان اسلام وجود داشته باشد.

عیسی زاده با اشاره به همایش ملی آرای تفسیری علامه معرفت اظهار کرد: پیش نشست‌هایی برای این همایش در نقاط مختلف کشور برگزار و 15 مقاله در مورد نوآوری‌های علامه معرفت به پژوهشگران سفارش داده شد، همچنین از 12 پژوهشگر علوم قرانی برای داوری مقالات دعوت کردیم.

وی ادامه داد: 134 مقاله در همایش علامه معرفت پذیرش شد، 60 مقاله در پنل‌های این همایش ارائه می‌شود که 30 مقاله در اولویت ارائه قرار دارند، پنج پنل در خصوص اندیشه‌های علامه معرفت برگزار می‌شود، از پنج مقاله به عنوان مقالات برتر و پنج مقاله به عنوان مقاله قابل تقدیر تجلیل می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در پایان خاطرنشان کرد: به تمام شرکت کنندگان در پنل‌های این همایش گواهی شرکت ارائه می شود، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای برگزاری همایش از تمام امکانات خود استفاده کرد و مقالات برتر همایش علامه معرفت در مجلات علمی پژوهشی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxo0k.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما