پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 56477
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد

نظر علامه معرفت در خصوص معنای باطنی قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: علامه معرفت اعتقاد داشت که معنای باطنی قرآن، معنای فراعصری است و این معنا نیازهای زمانه‌های مختلف را تامین می‌کند.
نظر علامه معرفت در خصوص معنای باطنی قرآن
نظر علامه معرفت در خصوص معنای باطنی قرآن
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی ظهر امروز در همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های قرآن اظهار کرد: این کتاب آسمانی در برخی از آیات ناظر به اتفاقات عصر وحی بوده است.

وی ادامه داد: بحث مشهور تاریخ مندی قرآن به غیر از بحث قرآن و واقع اجتماعی است، ادبیات تولید شده توسط سلفی‌ها در این خصوص بر مبنای بازگرداندن عصر حاضر به گذشته است، همچنین آن‌ها نگاه سه بعدی به تاریخ دارند، سلفی‌ها تاریخ را به سه دوره پیش از اسلام، دوره طلایی صدر اسلام و دوران پس از اسلام تقسیم کردند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: سنت اسلامی محتوایی برای بشریت در تمام عصرها است، اما نه با تعصب بر نص، بلکه با اجتهاد این اتفاق رخ می‌دهد، نو شدن در این خصوص استنباط محتوای نو از نصوص موجود است.

واعظی با اشاره به نظریات علامه معرفت در خصوص معنای قرآن اظهار کرد: این شخصیت برجسته علوم قرآنی اعتقاد داشت که معنای باطنی قرآن، معنای فراعصری است و این معنا نیازهای زمانه‌های مختلف را تامین می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: علامه معرفت رابطه بین ظاهر و باطن قرآن را رابطه بین عام و خاص می‌دانست، باید افکار این شخصیت برجسته علوم قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciy5aw.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما