پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 56479
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مجموعه آثار آیت‎الله‎‏العظمی موسوی اردبیلی رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور استاندار و رئیس هیئت امنای دانشگاه مفید مجموعه مرحوم آیت‎الله العظمی موسوی اردبیلی و همچنین آثار همایش حکومت امیرالمومنین(ع) رونمایی شد.
مجموعه آثار آیت‎الله‎‏العظمی موسوی اردبیلی رونمایی شد
مجموعه آثار آیت‎الله‎‏العظمی موسوی اردبیلی رونمایی شد
به گزارش قم نیوز در حاشیه همایش بزرگداشت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی که امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد، آثار این مرجع تقلید رونمایی شد.

در کنار آثار علمی که در خصوص مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی رونمایی شد که شامل تقریرات و نوشته های فقهی و مصاحبه های مرتبط با ایشان بود، کتب و مجموعه مقالات همایش حکومت امیرالمومنین(ع) نیز رونمایی شد.

در این رابطه حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی دبیر این همایش در این مراسم گفت: یکی از شاخصه‎های مرحوم آیت‏‎الله‎العظمی موسوی اردبیلی علاقه خاص ایشان به حضرت مولا علی ابن ابیطالب بود ودر زمانی که حرف از ایشان به میان می‎آمد تاثر خاطر زیادی در ایشان ایجاد می‎شد.

وی افزود: در هزار و چهارصدمین سال حکومت امام علی(ع) این پیشنهاد خطور کرد که برنامه ای با این عنوان برگزار شود که در این میان مرحوم آیت‎الله‎العظمی اردبیلی از این برنامه استقبال کردند.

دبیر همایش حکومت امام علی(ع) تصریح کرد: مقالات بسیاری به این همایش ارسال شد که شامل 1000 چکیده مقاله، 92 مقاله منتشر شد که در خصوص ابعاد مختلف زندگانی و حکومت حضرت تدوین شده بود.

وی گفت: همچنین در این همایش نهج‎البلاغه‎ای که به خط یاقوت مستعصمی که در موزه رضوی بود به شکلی خاص چاپ و رونمایی شد؛ همچنین از شرح عهدنامه مالک اشتر، از شیخ محمد صالح روغنی قزوینی به تصحیح استاد فاضلی رونمایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی تصریح کرد: متن نامه امام علی(ع) به قاضی اهواز که در دسترس نبود، به همت حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا جلالی در این برنامه تولید شد که در این همایش رونمایی می‎شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم که اندیشمندان و مسئولان نسبت به بزرگداشت مقام مولای متقیان در 1440 سالروز چهاردهمین قرن حکومت امیرالمومنین ایشان قوی تر عمل کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoynm.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما