جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 56495
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

وجود بیش از 33 هزار بی‌سواد در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که اولویت فعالیت سواد آموزی را شامل می‌شود گفت: در این گروه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور بی‌سواد هستند که میزان این آمار در قم ۳۳ هزار نفر است.
وجود بیش از 33 هزار بی‌سواد در استان قم
به گزارش قم نیوز محمد رضا قاسمی نیا در نشست هم اندیشی سواد آموزی در کانون‌های مساجد که با حضور مسؤولان کانون‌های مساجد قم برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع سوادآموزی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند سوادآموزی یک جریان مهم فرهنگی است.
وی در ادامه با اشاره به آمار بی سوادی در دنیا و ایران گفت: سازمان‌های بین المللی اعلام کردند که ۹۵۰ میلیون نفر در دنیا بی‌سواد و کم‌سواد داریم که از این تعداد ۷۵۰ میلیون نفر مطلقاً بی‌سواد هستند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این آمار در کشور ایران گفت: در کشور ما ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۶ سال و بالاتر بی سواد هستند.
وی با اشاره به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که اولویت فعالیت سواد آموزی را شامل می‌شود گفت: در این گروه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که این آمار در قم ۳۳ هزار نفر است.
قاسمی‌نیا ادامه داد: از کانون‌های مساجد انتظار داریم تا گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را تشویق و ترغیب به شرکت در کلاس‌های سواد آموزی کنند و تلاش کنیم تا آنها را تشنه سواد کنیم.
وی خطاب به مسؤولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: مسؤولان کانون‌ها با توجه به شناختی که از مخاطبین خود دارند می‌توانند با ارائه راهکار برای جذب افراد بی سواد یاری‌گر ما باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciw5aw.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما