جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 56503
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم:

پل روگذر تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوایل سال آینده افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور زيربنايي شهرداري قم از بهره‌برداري از پل تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوايل سال آينده خبر داد.
پل روگذر تقاطع غير همسطح ميدان ولي عصر(عج) اوایل سال آینده افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوزعلیرضا قاری قرآن با اشاره به ویژگی‌های پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج)، اظهار کرد: این تقاطع تشکیل شده از مجموعه پل‌هایی که در راستای محور رینگ سوم قرار می‌گیرد یعنی امتداد بلوار شهید کبیری را به امتداد بزرگراه امام علی(ع) متصل می‌کند.
معاون امورزیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل آنکه بار ورودی به سمت مسجد مقدس جمکران در این مسیر است و از بزرگراه امام علی(ع) به سمت میدان بقیة الله مسیر تردد مهمی به ویژه در روزهای سه شنبه‌ و پنجشنبه وجود دارد این پروژه می‌تواند مؤثر واقع شود.
قاری قرآن با اشاره به نحوه طراحی پروژه، گفت: پروژه بر این اساس طراحی شده که پل روگذر در امتداد بلوار شهید کبیری به سمت بزرگراه امام علی(ع) است و یک پل روگذر که از روی پل اول می‌گذرد در ارتفاع 2+ از بزرگراه امام علی(ع) به سمت خیابان بقیة الله و مسجد جمکران است و میدان در همسطح قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه پل سه سطحه خواهد بود و ایستگاه  A3مترو در زیر زمین در این نقطه قرار دارد و پل‌ها از روی ایستگاه مترو عبور می‌کند بنابراین در عملکرد پل تبادلی چهار سطحه با وجود ایستگاه مترو است.
معاون امورزیربنایی شهرداری قم با اشاره به میزان پیشرفت پل اول در قالب 1+ گفت: شمع‌ها و آرماتوربندی نزدیک 80 درصد ستون‌ها انجام شده و نزدیک 50 درصد ستون‌‌ها بتن‌ریزی شده و در مدت 30 تا 40 روز آینده ستون‌ها تکمیل می‌شود و تنها تابلیه عرشه پل باقی می‌ماند که از هفته آینده قالب‌بندی و آرماتوربندی عرشه پل آغاز می‌شود.
قاری قرآن ابراز امیدواری کرد: پل روگذر 1+ تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و پل روگذر 2+ پس از تکمیل پل 1+ آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: به دلیل آنکه در این بخش ترافیک سنگین وجود دارد به گونه‌ای اولویت‌بندی شده که پل در دو فاز مختلف در دستور کار قرار گیرد.
معاون امورزیربنایی شهرداری قم با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر(عج) گفت: این پروژه در راستای رینگ ترافیکی دنبال شده و از طرفی ورودی مسجد جمکران را پوشش می‌دهد و همچنین در تبادل با خط مترو قرار دارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcipwaw.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما