جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 56504
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام رفیعی: حمایت از مظلومان دستور اسلام است/ راضی بودن به ظلم، گناه است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید همیشه از مظلومان دفاع کنیم، امام علی(ع) خطاب به فرزندان خود فرمود که همیشه حامی مظلومان و دشمن ظالمان باشید.
حجت‌الاسلام رفیعی: حمایت از مظلومان دستور اسلام است/ راضی بودن به ظلم، گناه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در مسجد چهارمردان با اشاره به عاقبت انسان‌های ظالم اظهار کرد: براساس روایات روزی که انسان ظالم به زمین خورد از روزی که انسان ظالم به انسان مظلوم، ستم می‌کند، شدیدتر است. 
وی ادامه داد: در روز قیامت حق مظلوم از انسان ظالم گرفته می‌شود، ظالمین در آخرت به صورت مرتب عذاب خواهند شد، همیشه قدرت در دنیا با ظالمین نیست و روزی هم انسان‌های مظلوم به قدرت می‌رسند، داعش چند سال پیش شهرهای زیادی را در عراق و سوریه اشغال کرد، اما طی روزهای اخیر شاهد نابودی حکومت خودخوانده این گروه تروریستی در این کشورها بودیم. 
استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در قرآن شاعرانی را که به حرف‌هایی که خودشان می‌زنند، عمل نمی‌کند و موضع ثابتی ندارند، مذمت کرده است، اما شاعران مومنی که اهل ذکر هستند و از انسان‌های مظلوم حمایت می‌کنند، مورد تحسین خداوند هستند. 
رفیعی با اشاره به آثار ظلم اظهار کرد: ظلم هم در دنیا و هم در آخرت آثار بدی برای ظالمین دارد، امام حسین(ع) به امام سجاد(ع) فرمود از ظلم به دیگران بپرهیز به خصوص نسبت به کسی که یاوری جز خداوند ندارد.
وی ادامه داد: حجاج در طول عمر خود جنایت‌های زیادی را انجام داد و 80 هزار نفر شیعه را به شهادت رساند، اما در نهایت پس از بیمار شدن و تحمل رنج‌های زیاد، مرد، تاریخ نشان داده است که روز انسان ظالم در نهایت به پایان می‌رسد. 
استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان ظالم باید از آه مظلوم بترسد، باید همیشه از مظلومان دفاع کنیم، امام علی(ع) خطاب به فرزندان خود فرمود که همیشه حامی مظلومان و دشمن ظالمان باشید، شرکت در مراسم جهانی روز قدس دفاع از مظلومان فلسطین است، عملی که موجب ناراحتی ظالمان می‌شود، عمل صالح است. 
رفیعی با اشاره به سیره رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) پیش از رسیدن به مقام نبوت در پیمان جوانمردان برای دفاع از مظلومین شرکت کرد، براساس روایات اگر انسان کوچک ترین کمکی به ظالم کند، در گناه او شریک می‌شود. 
وی ادامه داد: انسان اگر به ظلمی راضی باشد، حتی اگر آن ظلم را انجام ندهد، گناهکار است، هر کسی که از مظلوم دفاع کرد، خداوند او را یاری می‌کند. 
استاد حوزه علمیه قم افزود: امام موسی کاظم(ع) به یکی از اصحاب خود که در دربار هارون کار می‌کرد فرمود که اگر کسی به تو مراجعه کرد، کار او را راه بنداز، در آن صورت من تضمین می‌کنم که فقیر نشوی، زندان نروی و کشته نشوی. 
رفیعی با اشاره به ضرورت کمک به مظلومین در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: اگر شیعیان به مظلومان در عرصه‌های مختلف کمک کنند، موجب شادی ائمه معصومین(ع) می‌شوند، انسان باید از ظلم حتی اندک به دیگران و به خصوص خانواده خود پرهیز کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از صفت‌های امام علی(ع) مظلوم بودن است و حق مسلم این امام معصوم غصب شد، امام علی(ع) پس از رحلت رسول اکرم(ص) مورد ظلم قرار گرفت، ولی این امام معصوم به مدت 25 سال مجبور به سکوت و صبر شد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjxiei.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما