چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 56705
منبع : خبرگزاری مهر
با تصویب اعضای شورای شهر؛

«شهربازی قم» در بوستان غدیر احداث می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: اعضای شورای شهر قم به لایحه مشارکت شهرداری و بخش خصوصی برای ساخت شهربازی قم رأی مثبت دادند.
«شهربازی قم» در بوستان غدیر احداث می‌شود
«شهربازی قم» در بوستان غدیر احداث می‌شود
به گزارش قم نيوز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه سه‌شنبه این شورا که به صورت فوق العاده در سالن شهید باکری برگزار شد، با اشاره به ارسال لایحه‌ای از سوی شهرداری قم در زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت شهربازی بزرگ قم اظهار کرد: سهم شهرداری در این قرارداد در اختیار گذاشتن زمین محصور کردن طراحی و آماده‌سازی آن و سهم شریک ساخت و تهیه دستگاه‌ها است.

مجید اخوان افزود: با توجه به ضرورتی که برای احداث شهربازی در شهر قم داریم با دید مدارا درباره این سرمایه‌گذاری تصمیم گیری شد.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، فرایند قانونی برای این سرمایه‌گذاری طی شده در تیرماه فراخوان انجام شده است و پیشنهادها هم آگهی شده است.

آن‌طور که اخوان می‌گوید بعد از راه‌اندازی شهربازی، ۱۴ درصد در درآمد بلیت به علاوه ۲۵ درصد درآمد اماکن سهم شهرداری است و قرارداد به صورت «بی او تی» اجرا می‌شود. یعنی بعد از اتمام دوره ۲۰ ساله دستگاه‌ها برای شهرداری باقی می‌ماند.

ساخت شهربازی قم در مدت یک سال

وی با اشاره به شروطی که شورای اسلامی شهر قم به این قرارداد اضافه کرده گفت: دستگاه‌ها باید نو و دست اول باشند و سالن سرپوشیده امکان استفاده برای کاربری‌های دیگر نداشته باشد و صرفاً برای شهربازی استفاده شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهربازی در مدت یک سال باید ساخته شود، اظهار داشت: در طول قرارداد تعداد دستگاه‌ها نباید کم شود بلکه هر دو سال باید یک دستگاه جدید به مجموعه اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در اجاره اماکن باید محدودیت وجود داشته باشد، افزود: حداکثر ۳۰۰ متر فضا در قالب ۱۵ غرفه اجاره‌ای انجام شود و نرخ‌گذاری خدمات باید طبق قانون انجام شود.

به گفته اخوان حداقل درآمد شهرداری از قیمت بلیط برای یک سال در این شهربازی ۱۶۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

لزوم نظارت دقیق شهرداری

محسن محرری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه این پروژه جامع و کامل است و فردی که وارد شده هم سابقه این کار را دارد، گفت: با توجه به اینکه قرارداد طولانی است باید روی مکانیسم‌های نظارتی دقت کنیم تا با تغییر مدیریت در مجموعه شهرداری شاهد مشکلات نباشیم.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه شهر قم شهربازی ندارد افزود: شهربازی نیاز به راه دسترسی و پارکینگ هم دارد که این موضوعات را باید حتماً مورد توجه قرار دهیم.

قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری هم با اشاره به اینکه در جریان تنظیم این قرارداد تمام مشکلات قراردادهای سرمایه‌گذاری قبلی در بوستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است اظهار کرد: از لحاظ مشخصات شهربازی هم این پروژه بسیار متفاوت دیده شده چرا که شهربازی‌های کشور را بررسی کردیم و دستگاه‌های پر استقبال را در لیست گذاشتیم.

محمدرضا معرفت با اشاره به اینکه اسم این شهربازی قرار است «شهربازی بزرگ قم» باشد، گفت: سهم شهرداری که ۱۴ درصد هم هست در کل کشور نمونه‌ای ندارد و همین سرمایه‌گذار در تبریز ۱۰ درصد سهم به شهرداری می‌دهد.

وی تصریح کرد: نرخ شهربازی را خود اتحادیه تعیین می‌کند و طبق قرارداد شهربازی مکلف است که تمام اقدامات را بر اساس قانون انجام دهد.

زمین‌خواری در بوستان‌های شهر قم

روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برخی از سرمایه‌گذاران در بوستان‌های شهر اقدام به حصارکشی و دیوارکشی می‌کنند، گفت: در این ماجرا عملاً تصرف زمین صورت می‌گیرد و دقیقاً مصداق زمین‌خواری است.

وی خطاب به مدیران شهرداری قم افزود: نسبت به رفع تصرفات و دیوارکشی‌های رخ داده بخصوص در بوستان مهدی و بوستان هاشمی اقدام کنید.

امراللهی ابراز داشت: در تمام بوستان‌ها این شرایط را داریم و اگر این موضوع درگیر زمان شود، دچار مشکلات حقوقی خواهیم شد و پاسخی برای مردم نخواهیم داشت.

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهردار قم در پاسخ به سخنان امراللهی با اشاره به اینکه وجود مشکلاتی از گذشته در قراردادهای سرمایه‌گذاری در بوستان‌ها، گفت: یک سری قراردادهایی از قبل برای شهربازی‌ها و غذاخوری‌ها بسته شده که مدلش به نحوی بوده که در آخر کار شهرداری باید قیمت را به روز پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در بوستان‌ها مشکلاتی ایجاد شده که مورد به مورد حل شده است افزود: در حال حاضر دو مورد مشکل تصرف در بوستان‌ها از طریق قانون پیگیری می‌شود.

در نهایت این قرارداد سرمایه‌گذاری برای ساختن شهربازی بزرگ قم در بلوار غدیر به تصویب اعضای شورای شهر قم رسید.

انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccpmqp.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما