شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 5672
عفتان بیان کرد:

اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان برای کنترل سیل در پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: برای کنترل سیل در پردیسان اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان برای کنترل سیل در پردیسان
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان بیان کرد: عملیات اجرایی کنترل سیل شهر پردیسان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کنترل سیل شهر قم آغاز شده است، افزود: برای این طرح اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای کنترل سیل در پردیسان اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم بیان کرد: عملیات اجرایی کنترل سیل پردیسان شامل ۱۰ سازه سنگی ملاتی با حجم ۹ هزار و ۳۰۰ متر مکعب بوده است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مشکل سیل در ارتفاع برای همیشه برطرف شود.

عملیات اجرایی کنترل سیل پردیسان تا ۳۱ تیرماه به پایان می‌رسد
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا ۳۱ تیر به پایان می‌رسد، افزود: در این طرح ۱۰ سد کوچک سنگی ملاتی به ارتفاع پنج متر و همچنین هشت متر در دره‌های مشرف به پردیسان ساخته می‌شود.

عفتان ادامه داد:‌ با ایجاد این سدهای کوچک در هر بارندگی حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب از روان آب‌های جاری که در اثر بارش باران به وجود می‌آید کنترل می‌شود.

مطالعه کنترل سیل شهر قم
وی بیان کرد: در خصوص مطالعه کنترل سیل شهر قم نیز به طور کلی مساحت حوزه رودخانه قمرود پایین تر از سد ۱۵خرداد بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعه ۵۷ هزار هکتار از این طرح آغاز شده است افزود: این حوزه مهمترین حوزه‌ای است که سیلاب‌های اصلی از این منطقه وارد قم می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.zbsurhb05iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما