پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 56742
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن:

اساتید حوزه علوم قرآن را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج کنند

قم نيوز : دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن بر لزوم استخراج اصول و قواعد تفسیری از قرآن و بیان معصومین تاکید کرد و گفت: اساتید حوزه‌های علمیه باید علوم قرآن را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج و مباحث مختلف مورد نیاز برای تفسیر قرآن را از فرمایشات این بزرگواران دریافت کنند.
اساتید حوزه علوم قرآن را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی قمی چهارشنبه شب در دومین شب از سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و پانزدهمین گردهمایی اساتید تفسیر حوزه که در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هدایت و سعادت انسان در گرو تمسک به قرآن است، اظهار کرد: بیان و تفسیر قرآن کریم بر عهده پیامبر اسلام(ص) و بعد از ایشان به ائمه اطهار(ع) و عالمان دینی واگذار شده است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات اهل سنت و شیعه حضرت علی(ع) صبح و شب به خدمت حضرت محمد(ص) می‌رسید، اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) آیات قرآن کریم را با بیانی که تا روز قیامت انسان‌ها به آن نیاز داشتند برای حضرت علی(ع) بیان می‌کردند و از ایشان می‌خواستند که این مطالب را بنویسند.
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن با بیان اینکه تفسیر قرآن کریم نیازمند آشنایی با عام و خاص قرآن است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بیان و تفسیری برای قرآن کریم داشته باشیم باید به دنبال اهل بیت عصمت و طهارت رفته و از این بزرگواران بیان و تفسیر قرآن کریم را خواستار شویم.
وی بر لزوم استخراج اصول و قواعد تفسیری از قرآن و بیان معصومین تاکید کرد و یادآور شد: اساتید حوزه‌های علمیه باید علوم قرآن را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج و مباحث مختلف مورد نیاز برای تفسیر قرآن را از فرمایشات این بزرگواران دریافت کنند.
احمدی قمی با اشاره به اینکه اساتید حوزه‌های علمیه باید به جایگاه علوم مختلف دینی در قرآن کریم بپردازند، عنوان کرد: با رسیدن به اصول و قواعد مورد نیاز در حوزه تفسیر می‌توانیم به پرسش‌های خود پاسخ دهیم و در دنیای پر تلاطم کنونی مسیر رسیدن به سعادت را برای انسان‌ها باز کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdx50k.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما