قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه باید قرآن متحرک باشد، گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی در حوزه دین رقم زده شده است.
آیت‌الله جوادی آملی: حوزه باید قرآن متحرک باشد/انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزنده برای احیا دین داشته است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی چهارشنبه شب در دومین شب از سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و پانزدهمین گردهمایی اساتید تفسیر حوزه که در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر ارادتی باید به پیشگاه قرآن و عترت باشد، اظهار کرد: عترت معادل قرآن کریم است نه روایت و این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه آیات قرآن کریم بر خلاف روایات قابل جعل نیستند، اضافه کرد: اگر روایت معارض داشته یا نداشته باشد باید بر قرآن کریم عرضه شود چرا که معیار اصلی قرآن کریم است و همانطور که از پیامبر اسلام(ص)‌حدیث جعل کردند از ائمه اطهار(ع) نیز می‌توانند به جعل حدیث بپردازند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین اسلام اکنون توسط علمای اسلام زنده مانده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا آموزه‌های کنونی را با استفاده از قرآن کریم حفظ و با تکیه بر آموزه‌های قرآنی برای توسعه ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم.
آیت الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه قرآن کریم هیچ همانندی ندارد، گفت: به صورت صریح می‌گویند که اسلام همانند مسیحیت است و نه پیامبر اسلام(ص) آن پیامبر و نه قرآن کریم آن کتاب الهی مورد نظر است؛ این مباحث در برخی دانشگاه‌ها توسط برخی اساتید برای جوانان امروزی عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نائبان قرآن کریم باید به دنبال حفظ، تفسیر و عرضه هر روایتی به قرآن کریم باشند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) معادل قرآن کریم هستند و به غیر از آنها هیچ معادل دیگری برای قرآن وجود ندارد.
این مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: انجیل، تورات و قرآن کلام خداوند متعال است اما تفاوت میان آنها وجود دارد و نمی‌توان این کتاب‌ها را از نظر جایگاه در کنار یکدیگر قرار داد همانطور که پیامبران این ادیان را نمی‌توان در یک جایگاه دانست، این ادیان یکدیگر را تصدیق می‌کنند اما دینی که توسط همه ادیان به عنوان برتر معرفی شده اسلام است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مسیحیت و انجیل را حفظ کرده است، گفت: اگر قرآن نبود اکنون نیز مسیحیت و انجیل وجود نداشت؛ قرآن کریم، شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مسیحیت و دین را زنده کردند.
آیت الله جوادی‌آملی با بیان اینکه حوزه باید قرآن متحرک باشد، عنوان کرد: به خوبی نتیجه مسیحیت را مشاهده کرده و اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی کدام دستاوردها در حوزه دین رقم زده شده است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواهند برای بیرون رفتن اسلام از صحنه برنامه‌ریزی کنند دست به توطئه و گفته‌های دروغین می‌زنند و در این راستا از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند در حالی که مسیحیت به برکت اسلام و انقلاب زنده مانده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfjedt.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما