پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 56760
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم

قم نيوز : طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از صادرکنندگان برتر استان قم تقدیر شد.
تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم
تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم
به گزارش قم نیوز مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان ظهر امروز با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی استان قم در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان قم به عنوان بزرگ ترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی در استان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی قم پیگیری می‌کند، این نهاد در سال 95، 40 جلسه را در این زمینه با مدیران کشور، نمایندگان مجلس، سفرای ایران و نیز علما برگزار کرد.

حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم هم در این مراسم گفت: باید به صادرکنندگان در کشور جوایز صادراتی پرداخت شود، یکی از مشکلات صادرکنندگان این است که قیمت خدمات در ایران به صورت مستمر بالا می‌رود و هزینه‌های متفرقه زیادی از صادرکنندگان دریافت می‌شود.

محمود سیجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم وضعیت صادرات استان را رو به رشد دانست و تصریح کرد: صادرات استان قم در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش داشت، البته با توجه به اینکه بخشی از کالاهای تولیدی استان از گمرک‌های دیگر کشور صادر می‌شود، میزان صادرات واقعی استان قم بیشتر از میزان صادرات ثبت شده از طریق گمرک این استان است.

علی لاریجانی در بخش پایانی مراسم با اشاره به ضرورت ورود صادرکنندگان به بازارهای جدید اظهار کرد: نباید در زمینه صادرات تنها به بازارهای اطراف نگاه کنیم، باید بازارهای صادراتی کشورمان متنوع باشد، روسیه یکی از بازارهای خوب برای صادرات است و دولت این کشور به تجارت با ایران علاقه دارد، اما صادرات ایران به روسیه رونق ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صادرات فرش برای استان قم اهمیت زیادی دارد و باید برای افزایش صادرات فرش استان در بازارهای هدف، تبلیغات صورت بگیرد، باید با حمایت از صادرکنندگان فرش استان قم موجب گسترش فعالیت آن‌ها شویم.

در آخرین بخش این مراسم از 13 صادرکننده برتر استان قم با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz50k.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما