پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 56777
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره):

مادی‌گرایی از تفکر داعش خطرناک‌تر است

قم نيوز : رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: خطر تفکر مادی گرایی از تفکر داعش و تکفیری به مراتب وسیع‌تر و خطرناک‌تر است و سعادت همه بشر را تحت تأثیر قرار داده است.
مادی‌گرایی از تفکر داعش خطرناک‌تر است
مادی‌گرایی از تفکر داعش خطرناک‌تر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد زارعان پیش از ظهر پنجشنبه در کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، گفت: در ۶ سال اخیر تهاجم‌ و جنایات داعش و گروه‌های تکفیری دو کشور اسلامی را به تباهی کشاند و امنیت این کشورها را از بین برد و خوشحالی امروز امت اسلامی را با پیروزی‌های اخیر شاهد هستیم.

وی ادامه داد: فرزندان غیور اهل بیت(ع) از همه جوامع اسلامی دست به دست هم دادند و به خوبی به وظیفه خطیر خود عمل کردند اما شاهد یک حرکت تخریبی مرموزتر و فراگیرتر در کل جامعه بشری هستیم و آن حرکت مادی گرایی است که بنا دارد کل بشریت را تخریب کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) عنوان کرد: این حرکت در دهه‌های قبل شروع شده و در برخی جوامع جریان دارد و فعالیت‌های علمی متأثر از تفکر انسان مدارانه و مستقل از ماوراست که همه ابعاد زندگی بشر را متأثر کرده است بنابراین علوم انسانی عموماً مبتنی بر این نگاه است.

وی اضافه کرد: این نگاه مبتنی بر معرفت شناسی حسی و تجربی است و تنها تکیه انسان بر عقل و تجربه است که این تخریب فراگیر است و همه بشریت را تحت تأثیر قرار داده است.

حجت الاسلام زارعان اظهار داشت: برپایی این جلسات علمی حرکتی برای مقابله با تفکر داعشی و تکفیری است و پایه‌ای محکمتر از قرآن و حدیث برای هدایت علوم انسانی در جامعه ما نیست.

وی تأکید کرد: بحث و بررسی و برپایی همایش و نوشتن مقاله عملیات یک حرکت فرهنگی قابل تقدیر در این زمینه است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در راستای برپایی همایش‌های گذشته، در سال آینده شاهد برپایی همایش «حکمت و انقلاب اسلامی» خواهیم بود.

   انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzzbs.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما