جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 56795
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

ورود بانوان به ورزشگاه‌ یک طرح فساد آمیز است

دولت بحرین مسؤول وضعیت آیت‌الله عیسی قاسم است
قم نيوز : امام جمعه قم گفت: مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دولت قبل نیز بیان شد و مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب با آن مخالفت کردند، متاسفانه اکنون دوباره این مسئله که یک طرح فساد آمیز است، توسط مسؤولان مطرح شده است.
ورود بانوان به ورزشگاه‌ یک طرح فساد آمیز است/دولت بحرین مسؤول وضعیت آیت‌الله عیسی قاسم است
ورود بانوان به ورزشگاه‌ یک طرح فساد آمیز است/دولت بحرین مسؤول وضعیت آیت‌الله عیسی قاسم است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی بیان کرد: دشمنان به صورت شبانه‌روزی در حال تهاجم فرهنگی به کشور هستند و علیه خانواده و شخصیت‌های نظام توطئه می‌کنند، باید توجه داشته باشیم که تنها راه مقابله با فتنه‌های دشمنان، تقوا است چراکه انسان باتقوا می‌تواند توطئه‌های دشمن را بشناسد و با آن‌ها مقابله کند.

وی افزود: یکی از ابزار فتنه، ایجاد انحراف در مسیر حق و وارونه جلوه دادن حقیقت است و ریشه این نوع فتنه انگیزی، هوا پرستی و بدعت‌گذاری در احکام الهی است؛ فتنه برای وارونه نشان دادن امور و تخریب افکار عمومی کاری بسیار زشت و ناپسند است بنابراین مسلمانان علاوه بر مقابله با فتنه‌گران باید از خدا بخواهند که ابزار فتنه برای دشمنان قرار نگیرند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروزه داعشی‌‌ها و وهابی‌ها، از مهم‌ترین فتنه‌ها هستند که اسلام را وارونه نشان می‌دهند، تکفیری‌ها و داعشی‌ها اسلام ناب را خشن، وحشی و بی‌رحم معرفی می‌کنند تا افرادی که گرایش به اسلام دارند، از اسلام دور شوند.

وی ادامه داد: امروزه مسلمانان از شکست داعشی‌‌ها و وهابی‌ خوشحال هستند ولی باید توجه داشته باشند که این تفکر همچنان باقی است و به شدت نیز تبلیغ و ترویج می‌شود. این تفکر با حمایت‌های استکبار و عربستان از هیچ اقدامی علیه اسلام و مسلمانان دریغ نکرده و نخواهد کرد، بنابراین باید اقدامی متناسب برای مقابله با آن‌ها انجام دهیم.

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های دوم با اشاره به سالروز ولایت نبی اکرم(ص) بیان کرد: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، این هفته، هفته وحدت نامگذاری شده است تا مسلمانان ضمن سرور، اتحاد و انسجام خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به اهمیت هفته وحدت افزود: خداوند متعال در مورد ارتباط مذاهب اسلامی دستوراتی دارد که توسط اهل بیت(ع) و بزرگان به ما ابلاغ شده است، از جمله اینکه امام صادق(ع) به شیعیان توصیه می‌کنند که از ارتباط داشتن با مسلمانان کوتاهی نکنند و حتی در صف‌های نماز آن‌ها حضور داشته باشند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) نه تنها شیعیان را به وحدت سفارش می‌کردند، بلکه خود نیز در تعامل با سایر مذاهب اسلامی پیش قدم بودند؛ حضرت علی(ع) فرموده‌اند که در امت اسلامی، هیچکس مانند من وجود ندارد که به وحدت امت حضرت محمد(ص) و انس و الفت مسلمانان با یکدیگر دلسوزتر باشد؛ این سخنان را کسی بیان می‌کند که بیشترین حق را بر مسلمانان دارد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) وحدت مسلمانان را عبادت مورد پسند خداوند می‌دانند و در خطبه‌ای دیگر فرموده‌اند که خداوند به گذشتگان و آیندگان در سایه تفرقه چیزی را عطا نکرده است و ما نیز موظفیم که به این سخن حضرت علی(ع) عمل کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افزود: در روز ۱۲ آذرماه ۱۳۵۸ متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و به همه‌پرسی عمومی گذاشته شد؛ این سند پر افتخار حاصل تلاش علما و بزرگان است که در ۱۲ فصل و ۱۷۵ اصل تصویب شد و درصد بالای مردم نیز به آن رای دادند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو ادامه داد: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی در مقابل دشمنان بایستند و با سلاح علم و دانش به ایران  اسلامی قدرتی ببخشند تا دشمنان در رسیدن به همه اهداف شوم خود ناکام بمانند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: بسیج فراتر از یک سازمان و نهاد بلکه یک تفکر و فرهنگ است؛ تفکر بسیجی در اندیشه امام راحل، الگویی از طرز تفکر حضرت محمد(ص) بود، یعنی همانطور که حضرت محمد(ص) حکومت خود را مردم نهاد اداره می‌کردند؛ ما نیز باید به پیامبر(ص) تاسی کرده و از این تفکر پیروی کنیم تا امور مسلمانان به دست مسلمانان انجام شود.

وی افزود: بسیج و تفکر بسیجی تنها نسخه شفابخشی است که همواره از اوایل انقلاب تاکنون داشته‌ایم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که از اول انقلاب تا کنون، هر کاری که به مردم محول شده است، آن کار پیشرفت کرده و هر کاری که در اختیار مسؤولان بوده، متوقف شده است؛ خوشبختانه این تفکر بسیجی به کشورهای منطقه مانند لبنان و سوریه نیز صادر شده است و نتیجه آن نیز این شد که با یک فرمانده بسیجی ریشه داعشی‌ها و وهابی‌ها از آن کشور‌ها قطع شد.

امام جمعه قم ضمن انتقاد از طرح آیین‌نامه ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها تصریح کرد: مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دولت قبل نیز بیان شد و مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب با آن مخالفت کردند، متاسفانه اکنون دوباره این مسئله که یک طرح فساد آمیز است توسط مسئولان  مطرح شده است، مسئولان باید بدانند که این کارها با آیین نامه درست نمی‌شود و دولت باید به سخنان مراجع و علما که از دلسوزان جامعه هستند، توجه کند.

وی با انتقاد از محاصره منزل شیخ عیسی‌قاسم توسط دولت بحرین گفت: وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی‌قاسم نگران کننده است و دولت بحرین با محاصره منزل ایشان، اجازه انتقال را به بیمارستان نمی‌دهد. دولت بحرین باید بداند که مسؤول وضعیت آیت‌الله عیسی قاسم است و امیدواریم که نهاد‌های بین‌المللی به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند که این ظلم‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbszbs.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما