شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 56853
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن منهاي 60 كيلوگرم صورت گرفت

ستاره طلايي كاراته قم در صدر رده‌بندي فدراسيون جهاني

قم نيوز : ستاره طلايي و ملي‌پوش كاراته استان قم در رده‌بندي جديد فدراسيون جهاني كاراته در صدر برترين‌هاي وزن منهاي 60 كيلوگرم قرار گرفت.
ستاره طلايي كاراته قم در صدر رده‌بندي فدراسيون جهاني
ستاره طلايي كاراته قم در صدر رده‌بندي فدراسيون جهاني
به گزارش قم نیوز جدید‌ترین رده‌بندی برترین‌های اوزان مختلف کاراته دنیا در هر دو بخش مردان و بانوان از سوی فدراسیون جهانی کاراته در حالی اعلام شد که ستاره کاراته قم یعنی امیر مهدی‌زاده در صدر برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم قرار دارد.

مهدی‌زاده که در سال 1396 و سال 2017 میلادی مدال‌ها و افتخارات متعددی با حضور در میادین مختلف برون‌مرزی به ویترین افتخارات خود افزود و نصیب ورزش قم و کشورمان کرد، با کسب مدال طلای مرحله پایانی لیگ جهانی کاراته صدرنشین وزن منهای 60 کیلوگرم شد.

این در حالی است که مسابقات مرحله نهایی فصل 2017 لیگ جهانی کاراته به میزبانی شهر اوکیناوای ژاپن و با حضور چهره‌های شاخص این رشته از کشورهای مختلف دنیا به انجام رسید و امیر مهدی‌زاده با کسب برتری در مقابل تمام حریفان خود به مدال طلا دست یافت، کاراته‌کایی که دو طلا و یک برنز جهان و دو طلا و یک برنز پیکارهای کاراته قهرمانی مردان آسیا را نیز در کارنامه دارد.

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته بعد از این مرحله در حالی اعلام شد که علاوه بر امیر مهدی‌زاده که در منهای 60 کیلوگرم صدرنشین است، سجاد گنج‌زاده دیگر کاراته‌‌کای سنگین وزن کشورمان با کسب بالاترین امتیاز همچنان در صدر این رنکینگ قرار دارد.

در شرایطی که مجموعا تعداد چهار کاراته‌کا به نمایندگی از ایران در جمع 10 نفر برتر اوزان مختلف رده‌بندی برترین‌های سال 2014 کاراته جان حضور دارند، امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم با کسب 3425 امتیاز در صدر ایستاده است.

نکته جالب توجه راجع به رده‌بندی برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم از نگاه فدراسیون جهانی کاراته این است که دومین نماینده ایران در این وزن مجید حسن‌نیا محسوب می‌شود که با کسب تنها 215 امتیاز در جایگاه 96 ایستاده و فاصله بسیار زیادی با مهدی‌زاده دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgw79n.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما