يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 56886
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

تشکیل دبیرخانه ملی «اخلاق محیط زیست» در اداره کل محیط زیست استان قم/ درس «فقه و محیط زیست» در حوزه‌های علمیه ایجاد شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ما به دنبال تشکیل دبیرخانه ملی «اخلاق محیط زیست» در این اداره کل هستیم تا گام‌های بلند و ارزشمندی در راستای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت و همراهی مردم برای حفظ و حراست از محیط زیست برداریم.
تشکیل دبیرخانه ملی «اخلاق محیط زیست» در اداره کل محیط زیست استان قم/ درس «فقه و محیط زیست» در حوزه‌های علمیه ایجاد شود
به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار داشت: اندیشه و دیدگاه‌های زیست محیطی در آموزه‌های دینی بسیار نمایان است و مکتب والای اسلام نگاهی عمیق به مسأله محیط زیست دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات زیست محیطی امروز حاصل بی توجهی و نگاه تک بعدی به نیازهای مقطعی در کشور است، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته طبیعت و محیط زیست به شدت تخریب شده است، اما محیط زیست امانت آیندگان در نزد ما و برخورداری از محیط زیست پاک و سالم حق همه انسان‌ها و جانداران است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یکی از مهم‌ترین عوامل در شکل گیری چالش‌های زیست محیطی امروز را عدم توجه به مسؤولیت اجتماعی و اخلاق زیست محیطی دانست و گفت: ما به دنبال تشکیل دبیرخانه ملی «اخلاق محیط زیست» در این اداره کل هستیم تا گام‌های بلند و ارزشمندی در راستای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت و همراهی مردم برای حفظ و حراست از محیط زیست برداریم.
وی در پایان نقش بسیار مهم و تأثیرگذار علما و روحانیون در فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم روحانیت معظم و مبلغان دینی در منابر هرچه بیشتر اهمیت و جایگاه محیط زیست را برای مردم تبیین کرده و درس «فقه و محیط زیست» در حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcce4qp.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما