يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 56897
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

مشکلات تردد شهروندان به پردیسان به زودی حل می شود

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه عبور و مرور پردیسان ایجاد سه راه اصلی دنبال شده است، گفت:‌ بلوار آیت‌الله بروجردی که کمربندی را به پردیسان متصل می‌کند در دهه فجر افتتاح می‌شود
مشکلات تردد شهروندان به پردیسان به زودی حل می شود
مشکلات تردد شهروندان به پردیسان به زودی حل می شود
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در نشست پیگیری مشکلات مردمی پردیسان که در مسجد امام موسی کاظم(ع) و با حضور ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار ، سید امیر سامع معاون خدمات شهری ، ابوالفضل مستقیمی شهردار منطقه 8 و برخی از مدیران استان برگزار شد، با اشاره به اینکه جبهه مقاومت توانسته اکنون به جایگاه مطلوبی برسد، اظهار کرد:‌ اکنون ملت ایران و کشورهای مختلف اسلامی توانسته در سطح منطقه سربلندتر از گذشته حرکت خود را دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه حکومت داعش سرنگون شده است، اضافه کرد: هر چند حرکت‌های تروریستی داعش ادامه دارد اما آرزوی داعش مبنی بر گرفتن سوریه، عراق و ایران به گور برده شده و امنیت منطقه افزایش یافته است، باید تلاش‌ها و مجاهدت‌های انجام شده را قدردانسته و بدانیم که دستاوردهای کنونی بدون از خودگذشتگی و ایثار دست‌یافتنی نبوده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محلات مختلف پردیسان مشکلات مختلفی دارند، گفت: همگان باید بر اساس توان خود تلاش کنیم تا این مشکلات رفع شود، در این راستا باید از ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.
امیرآبادی با تاکید بر اینکه کار در اختیار مدیران و مسؤولان است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا بودجه‌های مورد نیاز را جذب و بر عملکرد مسؤولان نظارت کنند.
وی از نبود فاضلاب شهری به عنوان مهم‌ترین مشکل پردیسان یاد کرد و ادامه داد: در جلسه نمایندگان نسبت به این موضوع اتفاق نظر داشته به همین علت با وزیر قبلی صحبت‌های لازم را انجام داده و با وزیر جدید نیز در حال هماهنگی هستیم.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای برنامه‌های مختلف شهری استفاده می‌شود، مطرح کرد: در مورد پروژه فاضلاب برای جذب فاینانس مورد نیاز نیز تلاش‌های لازم را دنبال می‌کنیم و سه نماینده قم این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی یادآور شد: جانمایی تصفیه‌خانه صورت گرفته و مطالعات دنبال شده است اما اکنون برای اجرای شبکه داخلی پردیسان نیازمند اعتبار 150 میلیارد تومانی هستیم که در صورت تامین منابع کار را شروع می‌کنیم.
امیرآبادی با تاکید بر اینکه در حوزه عبور و مرور پردیسان ایجاد سه راه اصلی دنبال شده است، تصریح کرد:‌ بلوار آیت‌الله بروجردی که کمربندی را به پردیسان متصل می‌کند در دهه فجر افتتاح می‌شود و ترافیک بلوار غدیر را می‌شکند، با حوزه علمیه و شهرک مهدیه ارتباط لازم دنبال شده است و عملیات اتصال پروژه شهید آوینی دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه تکمیل بلوار زائر می‌تواند در کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به پردیسان مؤثر باشد، اظهار کرد: خط B مترو که از پردیسان تا چهار راه بازار در نظر گرفته شده در حال پیگیری است و تا کنون موافقت‌های لازم برای تامین اعتبارات گرفته شده تا کار را آغاز کنیم.
امیرآبادی با اشاره به اینکه مونوریل می‌تواند تا پردیسان نیز ادامه داشته باشد، عنوان کرد: کارهای کارشناسی در حال انجام است تا در صورت امکان بتوانیم با یک مبدأ و مقصد این پروژه را از میدان شهید مطهری تا پردیسان تکمیل کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد تعاونی‌ها اضافه کرد: در مورد تعاونی‌ها به ستوه آمده و اکنون در حال عذاب کشیدن هستیم چرا که دفتر بنده بخشی از وقت خود را به این موضوع اختصاص داده است و سال‌هاست درگیر هستیم، فردی تعاونی برپا کرده اما جواب هیچ فردی را نمی‌دهد، با پول مردم حقوق خانواده خود را تأمین می کند اما نسبت به رفع مشکلات مردم بی‌توجه است و به هیچ فردی پاسخ نمی‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به فعالیت تعاونی ها گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی دارای مسؤولان مشخصی است و این معنا ندارد که یک فرد هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد.
امیرآبادی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی دولت به عنوان جایگاه حاکمیتی باید نظارت داشته باشد، اظهار کرد: برای هر مجتمع ساختمان تعاونی مشخصی تعیین شده است و این تعاونی‌ها باید به رسالت خود در مورد ساختمان‌ها عمل کنند، شهرداری نیز نمی‌تواند با اعتبارات محدود بار تعاونی‌ها را بر دوش بکشد.
وی با بیان اینکه مسؤولان باید پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند، مطرح کرد: طی پنج سال اخیر به صورت مستمر شاهد گلایه‌های مردم از تعاونی‌ها هستم در حالی که این مشکل را باید زودتر رفع می‌کردیم.
امیرآبادی ادامه داد: بخش تعاونی‌ها مشکل‌ساز شده است به همین علت مسؤولان مرتبط باید پاسخ‌گوی مردم باشند و برای این موضوع فکری کنند، هر چند این موضوع در سطح کشور مطرح است و تعاونی‌های مسکن در شهرهای مختلف این مشکلات را دارند؛ بارها در مجلس اعلام کرده که آمادگی داریم در این مورد هر قانون درخواستی دولت را به تصویب برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: هر چند برخی از بانک‌ها در کشور زیر بار برخی از قوانین نمی‌روند اما اگر در مورد بانک‌ها نیز نیازمند مصوبه جدیدی هستیم می‌توانیم در مجلس شورای اسلامی تصویب آن را رقم بزنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات مختلف زیرساختی مردم در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی در حال پیگیری است، مطرح کرد: محله‌های آذر و چهارمردان از مناطق اصیل قم هستند و قدمت بسیاری دارند اما امکانات مقدماتی نیز برای این مناطق در نظر گرفته نشده است و در منطقه نیروگاه نیز بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی وجود ندارد.
امیرآبادی از کمبود مدارس و کلانتری در پردیسان یاد کرد و افزود: پردیسان کنونی با 160 هزار جمعیت باید به حداقل 300 هزار جمعیت برسد و به سه کلانتری نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه آسفالت بخش قابل توجهی از منطقه پردیسان انجام شده است، گفت: در برخی از مجتمع‌ها در ایام زمستان، رفت و آمدها سخت است به همین علت این مشکل به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌‌گیرد.
وی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی دو هزار و 500 میلیارد تومان برای هزار و 100 شهرداری اختصاص دادیم که از این مبلغ 700 میلیارد تومان برای شهرداری قم در نظر گرفتیم، این اعتبار پایان سال 97 در قالب اوراق پرداخت و بخش قابل توجهی از این مبلغ در پردیسان هزینه می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefv8n.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما