يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 56902
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم خبر داد

اجراي برنامه دهكده سلامتي در 12 نقطه استان قم

قم نيوز : مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم گفت: برنامه دهكده سلامتي حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سلامت را دربرمي‌گيرد و بنا شده در 12 نقطه استان كه داراي مراكز مناسب از نظر ساختمان فيزيكي هستند این طرح اجرا شود.
اجراي برنامه دهكده سلامتي در 12 نقطه استان قم
اجراي برنامه دهكده سلامتي در 12 نقطه استان قم
به گزارش قم نيوز عطاءالدین قاسمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی که در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه مبحث ایدز و مبتلایان به این بیماری از جمله مباحث مطرح شده گذشته بود اظهار کرد: 9 دستگاه متولی باید اطلاعات مربوط به این بیماری را ارائه کنند و وزارت بهداشت با توجه به اطلاعات اعتباراتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دهم آذر ماه روز جهانی ایدز است که به این مناسبت همایشی 23 آذر امسال برگزار می‌شود که افراد مبتلا و خانواده آنها در این همایش حضور دارند و اداره‌کل بهزیستی، مرکز بهداشت و هلال احمر در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به بانوان بدون سر پناه حامل ویروس ایدز گفت:‌ بنا شد فرمانداری با همکاری بهزیستی برای این بانوان برنامه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای آسیب‌های اجتماعی گفت: برای آسیب‌ها و توسعه سلامت و نشاط اجتماعی اعتباراتی در نظر گرفته شده که این اعتبارات با توجه به طرح‌های دستگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید ویژه و با محوریت جوانان و زنان باشد و فعالیت روزمره دستگاه‌ها مورد قبول نیست و مناطق حاشیه‌ای را در اولویت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه دهکده سلامتی گفت:‌ این برنامه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت را دربرمی‌گیرد و بنا شده در 12 نقطه استان و در مراکز مناسب از نظر ساختمان فیزیکی اجرا شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود:‌ آگاه‌سازی عمومی و ایجاد حساسیت در بین شهروندان نسبت به آسیب اجتماعی، ارائه راهکارهایی برای مردم و آموزش، ایجاد غرفه‌هایی برای مشاوره و همگرایی بین دستگاه‌ها از جمله اهداف است.

قاسمی عنوان کرد: همه اعضای کارگروه اجتماعی در دهکده سلامتی عضویت دارند و هر دستگاهی از ظرفیت خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb59bs.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما