يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 56906
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علوی گرگانی:

انتخاب راه سعادت در اختيار انسان است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را برای انسان معین و مشخص کرده است و انتخاب راه‌های درست و پذیرش حق به عهده انسان است و خوشا به حال افرادی که با خیالی آسوده به دعوت حق لبیک می‌گویند.
انتخاب راه سعادت در اختيار انسان است
انتخاب راه سعادت در اختيار انسان است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اهل تسنن سیستان و بلوچستان، ضمن قرائت آیه‌ای از سوره مبارک انعام، اظهار کرد: خداوند در این آیه تاکید می‌کند که افرادی را برای هدایت مردم فرستاده است و راه و چاه را به مردم نشان داده است و انتخاب مسیر درست به عهده خود افراد است.

وی با بیان اینکه عمر انسان مانند یک چشم بهم زدن به اتمام می‌رسد و مردم باید مراقب اعمال خود در این مدت کوتاه باشند، عنوان کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که تا بخواهند از خواب غفلت بیدار شوند عمرشان تمام شده و به مرگ نزدیک شده‌اند پس باید اعمال نیکو انجام دهند تا مسیرشان به بهشت منتهی شود.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه باید در این چند روزه دنیا حواسمان را جمع کنیم، دار دنیا همه گرفتاری و دار بلا است بنابراین باید انسان نسبت به اعمال خود در این چند روزه دنیا مراقبت کند، خاطرنشان کرد: خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را برای انسان معین و مشخص کرده است و انتخاب راه‌های درست و پذیرش حق به عهده انسان است و خوشا به حال افرادی که با خیالی آسوده به دعوت حق لبیک می‌گویند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) شفاعت امت را در اعمال صالح دانسته است، تصریح کرد: اگر اعمال انسان مطابق دستورات دین نباشد در دنیای آخرت هیچ کس به فریاد آدمی نمی‌رسد و شفاعت اهل بیت(ع) نیز شامل حال این افراد نمی‌شود پس باید تا زمانیکه در این دنیا هستیم و فرصت داریم اعمال نیکو انجام دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfv1dt.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما