کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

تکمیل نمایشگاه فرش استان قم تا پایان سال 96

خبرگزاری فارس , 15 آذر 1396 ساعت 10:01

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اگر اعتبارات لازم برای تکمیل نمایشگاه فرش استان قم از منابع استانی و ملی تامین شود، این نمایشگاه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد،  با اشاره به طرح توسعه استان قم اظهار کرد: برای توسعه استان به مدل پروژه ای رسیدیم، بسته‌های پنج گانه ای توسط معاون اول رئیس جمهور برای اقتصاد مقاومتی به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بسته ارتقا توان ملی، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری و بسته طرح  اشتغال جزو بسته‌های ابلاغ شده توسط معاون اول رئیس جمهور به استان‌ها است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشتن شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان در حال اجرا است، دولت امسال در کشور به دنبال تکمیل و بهره برداری حداقل 6 هزار طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است و سهم استان قم در این بخش 78 طرح است.

سیجانی با اشاره به ضرورت توجه به بحث اشتغال در استان قم اظهار کرد: حفظ و نگهداشت بنگاه‌های کلیدی اشتغال زا در مناطق کمتر توسعه یافته از بندهای بسته رونق تولید دولت است، همچنین توسعه صنایع با اشتغال بالا در مناطق مختلف جغرافیایی جزو سیاست‌های دولت است.

وی با بیان اینکه طرح احیای فولاد غرب جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان قم بود ادامه داد: واحد فولاد غرب در سال گذشته در آستانه تعطیلی بود و با ظرفیت 10 درصد کار می‌کرد، اما این واحد احیا شد و طی ماه‌های اخیر بارها جشن افزایش تولید گرفت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید به تعدادی از صنایع بزرگ استان برای جلوگیری از تعطیلی و نیز توسعه و تامین منابع مالی کمک کنیم، برخی از این واحدها چند صد نفر کارگر دارند و احیای واحدهای بزرگ استان قم نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های مختلف استان است.

سیجانی با اشاره به واحدهای نیمه تمام صنعتی در استان قم اظهار کرد: برخی از این واحدها 80 درصد پیشرفت فیزیکی است دارند و در زمینه صنایعی همچون لبنیات و آلومینیوم هستند و ماشین آلات به روز و پیشرفته دارند و با کمک‌ سیستم بانکی، امکان به بهره برداری رسیدن این واحدها وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله صنایع بومی استان قم می‌توان به صنعت مبلمان اشاره کرد، برخی از این واحدهای قدیمی صنعتی استان در طرح نوسازی ثبت نام کردند تا واحدهای خودشان را به روز کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تقاطع غیر هم سطح شهرک شهاب با اتوبان قم تهران در حال احداث است و به دنبال راه اندازی شهرک تخصصی کفش ماشینی در استان نیز هستیم.

سیجانی با اشاره به پروژه نمایشگاه دائمی فرش استان قم اظهار کرد: تکمیل این پروژه مورد تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی است و کارگروهی برای تکمیل نمایشگاه فرش استان راه اندازی شده است. ساختمان نمایشگاه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما  هنوز زیرساخت‌های نمایشگاه فرش استان قم نقص‌های زیادی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات لازم برای تکمیل نمایشگاه فرش استان قم از منابع استانی و ملی تامین شود، این نمایشگاه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56992

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56992/تکمیل-نمایشگاه-فرش-استان-قم-پایان-سال-96

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir