چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 57021
منبع : خبرگزاری فارس

ايثار قم در انديشه چهارمين قهرماني بسكتبال با ويلچر ايران

قم نيوز : تيم بسكتبال با ويلچر ايثار قم با قهرماني در مرحله مقدماتي به جمع چهار تيم برتر مسابقات فصل 1396 ليگ باشگاه‌هاي كشور صعود كرد.
ايثار قم در انديشه چهارمين قهرماني بسكتبال با ويلچر ايران
ايثار قم در انديشه چهارمين قهرماني بسكتبال با ويلچر ايران
به گزارش قم نیوز تیمی در سال 1394 موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های دسته دوم باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر ایران شد بعد از یک سال غیبت در این رقابت‌ها بار دیگر در حد و اندازه یک قهرمان ظاهر شده و برای به دست آوردن دومین قهرمانی خود با قدرت از مرحله مقدماتی این مسابقات بالا آمد.

 

* 3 قهرمانی‌ ایثار قم در سال‌های 93 و 94 لیگ‌های ایران

ایثار قم که از سال 1396 و استارت فعالیت حرفه‌ای خود در در لیگ دسته اول باشگاه‌‌های کشور هشت سال متوالی نماینده ورزش جانبازان و معلولین قم در سطح اول بسکتبال با ویلچر ایران است، بعد از قهرمانی‌ سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر و قهرمانی سال 1394 لیگ دسته دوم کشور، اکنون با توجه به حضور در مرحله نهایی لیگ دسته دوم سال 1396 در فکر چهارمین قهرمانی خود در بسکتبال با ویلچر ایران است.

البته تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم تیمی است که در سال‌های 1391 و 1392 موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی بازی‌های لیگ برتر ایران شده، در سال 1395 رتبه چهارم لیگ برتر را کسب کرد و در سال 1390 نیز به مقام پنجم لیگ برتر بسکتبال با ویلچر رسیده است.

 

* نخستین قهرمانی ایثار قم با هدایت مربی پارالمپیکی

این تیم ایثار قم است که در سال 1394 با هدایت مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل یعنی عباس خاکی با شکست تمامی حریفان خود موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر مردان ایران شد.

 

* ایثار قم و تجربه جدید با مربی شاغل در بسکتبال با ویلچر آلمان

در سال 1395 ایثار قم در این رقابت‌ها حضور نیافت و در سال 1396 با تغییراتی در کادر فنی و استفاده از تجارب یکی از مربیان شاخص بسکتبال و بسکتبال با ویلچر قم یعنی جواد شهره‌غلامی که از تجربه فعالیت در لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های آلمان برخوردار است، بار دیگر در دسته دوم حضور یافت.

 

* رقابت 6 تیم در فصل 1396 لیگ بسکتبال با ویلچر ایران

در حالی که مرحله مقدماتی مسابقات فصل جاری لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر ایران با حضور 6 تیم در دو گروه برنامه‌ریزی شده، تیم ایثار قم در گروه دوم با تیم‌‌های هیأت گلستان و شهر ری به شکل رفت و برگشت برای کسب مجوز صعود به مرحله نهایی رقابت کرد.

 

* هم‌گروهی ایثار قم با نمایندگان شهر ری و گلستان

تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم در تلاش برای صعود به مرحله پایانی مسابقات فصل 1396 بسکتبال با ویلچر مردان ایران در دور رفت مرحله مقدماتی میزبان تیم‌های هیأت گلستان و شهر ری بود و هر دو حریف را با شکست بدرقه کرد تا چهار امتیاز از این مرحله کسب کند.

 

* خوشرفتار: ایثار قم با قدرت از گروه دوم مقدماتی صعود کرد

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم از آمادگی بالای ایثار برای قهرمانی سال جاری لیگ خبر داد و افزود: بعد از انجام دیدارهای نیم‌فصل از گروه دوم مقدماتی در سالن شهدای بهزیستی قم، بازی‌های مرحله دوم لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های کشور به میزبانی شهرستان گنبد برگزار شد و سه تیم ایثار قم، هیأت شهر ری و هیأت جانبازان و معلولین گلستان به شکل دوره‌ای برای کسب مجوز صعود به مرحله نهایی رقابت کردند که خوشبختانه تیم ما به روند رو به رشد خود ادامه داد.

علی خوشرفتار تصریح کرد: با نتایجی که در این دو مرحله رقم خورد و با چهار پیروزی متوالی ایثار قم همراه بود، ایثار خود را به عنوان قوی‌ترین تیم این گروه معرفی کرد و در نهایت با کسب هشت امتیاز از چهار مسابقه مقدماتی در صدر گروه دوم ایستاد و با مقام قهرمانی این گروه راهی مرحله نهایی شد.

 

* نخستین پیروزی ایثار قم برابر شهر ری

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم که با جواد شهره‌غلامی در مسابقات سال‌های 1391 و 1392 لیگ برتر باشگاه‌های کشور با هدایت مربی با دانش بومی خود یعنی جواد شهر‌غلامی به دو نایب‌قهرمانی ایران دست یافت و در سال 1395 با هدایت وی در لیگ برتر پنجم شده، در مرحله نخست لیگ دسته دوم سال 96 ابتدا با تیم شهر ری دیدار کرد.

شاگردان جواد شهره‌غلامی در این دیدار که در سالن شهدای بهزیستی قم و در حضور علاقه‌مندان به ورزش بسکتبال با ویلچر برگزار شد، برابر تیم هیأت‌‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین شهر ری عملکرد بسیار خوبی داشتند و سرانجام با فاصله هشت امتیاز 56 بر 48 حریف را شکست دادند.

 

* دومین برد متوالی بسکتبالیست‌های ایثار در جدال با گلستان

ایثار قم در دومین مسابقه خود از دور نخست مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف تیم هیأت گلستان رفت، در حالی که گلستانی‌ها در گام نخست به شهر ری باخته و ایثار قم شهر ری را شکست داده بود، مسابقه آنها در اوج حساسیت برگزار شد ولی برنده تیم ایثار قم بود.

نماینده بسکتبال با ویلچر قم در پایان چهار زمان 10 دقیقه‌ای وقت مفید این دیدار مقابل هیأت گلستان به برتری 65 بر 54 دست یافت و بدین‌ترتیب گام نخست از مرحله مقدماتی رقابت مدعیان قهرمانی و صعود به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را محکم برداشت تا با خیالی آسوده به دور برگشت بازی‌ها اعزام شود.

 

* سومین پیروزی متوالی ایثار قم با اختلاف 30 امتیاز

مرحله برگشت این رقابت‌ها به مدت دو روز به میزبانی سالن شهدای چای‌بوئین گنبد به انجام رسید و تیم ایثار قم بار دیگر برابر تیم هیأت شهر ری قرار گرفت، تیمی که در مرحله نخست آن را با اقتدار شکست داده بود و شهر ری نیز تیم هیأت‌‌ گلستان را 42 بر 18 شکست داده بود و بعد از ایثار چهار امتیازی با سه امتیاز در مکان دوم جدول بود.

با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، بازی‌های گروه دوم مقدماتی با دیدار تیم‌های ایثار قم و هیأت شهر ری آغاز شد و ایثار قم در این دیدار به مراتب قوی‌تر از مرحله نخست ظاهر شد و شهر ری را 66 بر 36 مغلوب کرد تا سومین برد متوالی خود را کسب کند.

 

* غلبه بر گلستان و تضمین صدرنشینی مرحله مقدماتی

دومین بازی مرحله دوم بازی‌های گروه دوم لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر مردان ایران بین میزبان یعنی هیأت گلستان و ایثار قم برگزار می‌شود و شاگردان جواد شهره‌غلامی که در مقابل تیمی متحول شده نسبت به مرحله نخست قرار گرفته بودند با درخشش بازیکنان خود از جمله دو مهره جدید یعنی محمد محمدنژاد و محمد متقیان، تیم هیأت گلستان را با اختلاف 27 امتیاز مغلوب کردند.

 

* صعود ایثار قم و هیأت شهر ری به جمع مدعیان قهرمانی

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم که در مرحله نخست این دوره از مسابقات تیم مردان هیأت گلستان را با اختلاف تنها 11 امتیاز برده بود، در خانه حریف با حساب 59 بر 32 به برتری رسید تا مجموعا با کسب چهار برد و هشت امتیاز به عنوان صدرنشین این گروه صعود کند و تیم هیأت شهر ری نیز با کسب 6 امتیاز به عنوان دومین تیم صعود کننده همراه با ایثار قم راهی مرحله نهایی شود.

 

* خلجی: نمایندگان بوکان و قزوین رقبای ایثار قم برای قهرمانی هستند

سرپرست تیم بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشخص شدن حریفان این تیم در مرحله نهایی لیگ امسال خبر داد و اضافه کرد: همزمان با بازی‌هایی که تیم ایثار در گروه دوم مقدماتی انجام داد، در گروه نخست مقدماتی فصل 1396 لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر مردان ایران نیز سایر رقبا به میدان رفتند.

رضا خلیجی خاطرنشان کرد: در پایان بازی‌های این گروه که البته با انصراف غیر منتظره تیم هیأت اردبیل تنها با حضور تیم‌های هیأت قزوین و هیأت بوکان به انجام رسید، همین دو تیم به مرحله نهایی صعود کردند تا رقیب دو تیم برتر گروه دوم در مرحله نهایی این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی باشند.

 

* ابطحی: ایثار قم برای میزبانی از مرحله نهایی آمادگی کامل دارد

انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین که با توجه به موفقیت تیم ملی بزرگسالان ایران در کسب مقام نایب‌قهرمانی قاره کهن و ورودی رقابت‌های جهانی 2018 سالی موفق را تجربه می‌کند، بلافاصله برای بازی‌های مرحله نهایی برنامه‌ریزی کرد.

عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آمادگی این باشگاه برای میزبانی دیدارهای مرحله نهایی خبر داد و ابراز کرد: ما تجارب خوب، امکانات، شرایط پخش زنده و بسیاری فاکتورهای دیگر را برای میزبانی موفق از مرحله نهایی لیگ امسال داریم.

یحیی ابطحی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجمن، دیدارهای مرحله پایانی فصل جاری لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های ایران روزهای چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود اما میزبان این مرحله با حضور نمایندگان چهار تیم ایثار قم، هیأت قزوین، هیأت بوکان و هیأت شهر ری در جلسه‌ای در فدراسیون جانبازان و معلولین مشخص خواهد شد و ما آمادگی کامل برای میزبانی از این مرحله با بهترین امکانات و شرایط را داریم.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcez78n.jh8fwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما