کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیت مسجد مقدس جمکران:

جمکران پایگاه اولیای الهی و پایگاه ارتباط ویژه همه بزرگان بوده است

خبرگزاری فارس , 15 آذر 1396 ساعت 20:01

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام زما(عج) همه چیر را می‌بیند و شیعیان را راهنمایی می‌کند، اظهار کرد: پول و ثروتی که امروز داریم، بدون شک برای ما باقی نمی‌ماند و هر چه این ثروت را برای خداوند متعال هزینه کنیم، برای آخرت ما ذخیره می‌شود چراکه هر آنچه که وجه الهی پیدا کند برای انسان ماندگار می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در همایش باران فیروزه‌ای که سه‌شنبه‌ شب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادن پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: تدبیر خاصی برای برگزاری این همایش در این شب نبوده است و مصادف شدن این مجلس با این شب پر برکت، خیر و رحمت الهی است.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند هنگامی که فتنه‌ها و آشوب‌ها سرتاسر جهان را فرا گرفت بر شما باد که به قم و حوالی و نواحی آن رو بیاورید چراکه بلا از قم و اطراف و جوانب آن دفع شده است؛ صدها حدیث از ائمه معصومین(ع) درباره جایگاه و نقش شهر مقدس قم در آخرالزمان و تمهید مراحل ظهور وارد شده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه اولیای الهی و پایگاه ارتباط ویژه همه بزرگان بوده است افزود: تمام سخنان و فرمایشات معصومین(ع) ناظر بر همه تاریخ و حتی فراتر از زمان مکان است؛ مسجد مقدس جمکران به نام امام زمان(عج) و با دستور ایشان ساخته شده است ولی در این مسجد عبادت خداوند انجام می‌شود بنا بر این این مسجد متعلق به خداوند است و همچنین در نماز امام زمان(عج) نیز صد مرتبه ایاک نعبد و ایاک نستعین گفته می شود که مهمترین اصل توحیدی است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، دین‌دار شدن مردم و عموم جامعه بود اظهار کرد: در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران، میلیون‌ها معتکف وجود دارد و همچنین هرساله بسیاری از مردم زائر مسجد جمکران است و همه این‌ها مانند معجزه است چراکه دشمنان از همه توان و امکانات خود استفاده می‌کنند تا مردم را از دین دور کنند، اما به لطف خداوند متعال استقبال و تمایل مردم هرساله بیشتر از سال گذشته می‌شود.

رحیمیان ادامه داد: دشمنان قصد دارند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مردم را از دین و دین‌داری دور کنند؛ در سال ۱۳۸۱ براساس آمار فقط یک میلیون نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند و این در حالی است که در سال ۱۳۹۴ این تعداد به بیش از ۲۰ میلیون نفر افزایش داشته است.

وی گفت: عمده تهاجم فرهنگی دشمن بر روی بانوان است و این در حالی است که جمعیت زنان در مسجد مقدس جمکران بیشتر از مردان است؛ تعداد زن‌هایی که سه شنبه شب‌ها از شب تا صبح در مسجد مقدس جمکران مشغول عبادت هستند، دو برابر مردان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: امام زمان(عج) قلوب شما بانیان این مسجد مقدس را به خود جذب کرده است؛ خدای متعال، اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت حجت(عج) ناظر بر این عمل خیر شما هستند.

وی با بیان اینکه امام زما(عج) همه چیر را می‌بیند و شیعیان را راهنمایی می‌کند، اظهار کرد: پول و ثروتی که امروز داریم، بدون شک برای ما باقی نمی‌ماند و هر چه این ثروت را برای خداوند متعال هزینه کنیم، برای آخرت ما ذخیره می‌شود چراکه هر آنچه که وجه الهی پیدا کند برای انسان ماندگار می‌شود.

رحیمیان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید روز قیامت دچار حسرت نشوید، که یکی از سخت‌ترین عذاب‌های قیامت است، در تجهیز، ساخت و توسعه مساجد شریک باشید، چراکه اجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ نیز تا روز قیامت به شما می‌رسد و حسنه جاریه است.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: خیران از ظرفیت و تمکنی که خداوند به آن‌ها اعطا کرده است در راه اسلام و رضایت الهی استفاده می‌کنند و امیدواریم خداوند به ما نیز توفیق دهد که از فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57022

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57022/جمکران-پایگاه-اولیای-الهی-ارتباط-ویژه-همه-بزرگان-بوده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir