کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین معاون توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران:

مسجد مقدس جمکران یک مرجع مهدوی در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس , 15 آذر 1396 ساعت 19:01

جانشین معاون توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران یک مرجع مهدوی در جهان اسلام است و زیرساخت‌های لازم برای این هدف باید مشخص شود تا برای رسیدن به این جایگاه از مبادی مختلف تأمین اعتبار صورت گیرد.


به گزارش قم نیوز سید مجتبی دلاوری در همایش باران فیروزه‌ای که سه‌شنبه‌ شب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نشانه‌های ایمان، عمل نیک است اظهار کرد: براساس روایات و آیات نورانی قرآن کریم، مرگ و حیات برای مشخص شدن بهترین عمل انسان آفریده شده است.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران یک مرجع مهدوی در جهان اسلام است و زیرساخت‌های لازم برای این هدف باید مشخص شود تا برای رسیدن به این جایگاه از مبادی مختلف تأمین اعتبار صورت گیرد.

جانشین معاون توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجد مقدس جمکران افزون بر مسجد، که محل اصلی این مکان مقدس است، 8 شبستان دیگر دارد و در مجموع 55 هزار متر مربع مکان مسقف را به این مسجد مقدس ارائه داده است.

وی با بیان اینکه این شبستان‌ها به شکل چند منظوره ساخته شده تا در زمان‌های مختلف سال بتوان از آن‌ها بهره گیری و استفاده کرد، گفت: ساخت و تجهیز برخی از شبستان‌ها تقریبا به پایان رسیده و بر اساس اولویت و اعتبار موجود،  تکمیل می‌شود.

دلاوری با بیان اینکه فاضلاب جمکران به فاضلاب شهری وصل شده است افزود: سیستم برق با فشار بسیار بالا برای این مسجد مقدس تدارک دیده شده تا در مراسمات بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: با طراحی موتور خانه مرکزی مسجد مقدس جمکران، امکانی فراهم شده تا در حد امکان بتوان گرمایش شبستان‌ها و مسجد را فراهم کرد.

جانشین معاون توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تمام هزینه‌ها و مبالغی که از بانیان و خیّران دریافت می‌شود، در امر خدمتگزاری و توسعه کیفی مسجد هزینه می‌شود، یادآور شد: صحن اصلی مسجد سنگفرش شده و قصد داریم که ورودی‌های این مسجد مقدس را نیز سنگفرش کنیم تا رفت و آمد زائران با سهولت انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد پارکنیگ طبقاتی و فضای سبز نیز از دیگر اموری است که در دستور کار امور عمرانی این مسجد مقدس است و امیدواریم بتوانیم به زودی این فضاها را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57023

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57023/مسجد-مقدس-جمکران-یک-مرجع-مهدوی-جهان-اسلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir