کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

شناسایی 19 محدوده معدنی با اجرای عملیات ژئوفیزیکی هوایی

خبرگزاری فارس , 16 آذر 1396 ساعت 9:30

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با گفت: اشاره به اجرای عملیات ژئوفیزیکی هوایی برای شناسایی اولیه ذخیره پنهان مواد معدنی است، این عملیات در نیمی از استان قم با اعتبار هفت میلیارد تومان توسط سازمان زمین شناسی صورت گرفته و تعداد 19 محدوده در استان قم به عنوان پتانسیل معدنی در استان شناسایی و فریز شده است.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع بومی استان قم اظهار کرد: باید به تولیدکنندگان محصولاتی همچون کفش، مبلمان، فرش و سوهان کمک ویژه شود؛ پیشنهاد کردیم که چهار نمایشگاه ویژه به صورت رایگان برای این محصولات برگزار شود یا اینکه در هر نمایشگاهی در استان 70 مترمربع فضای فیزیکی به معرفی محصولات خاص قم اختصاص پیدا کند.
وی ادامه داد: باید شرایط مناسب و رایگان برای تبلیغ و معرفی کالاهای تولیدی استان قم با استفاده از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی درون شهری و برون شهری و همچنین سیستم اطلاع رسانی و تبلیغات ادارات استان فراهم شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید مواد معدنی مهم استان فرآوری شوند، درباره مهم ترین مواد معدنی استان می‌توان به گچ، آهک و عقیق اشاره شود.
سیجانی دریاچه نمک را یک نعمت خدادادی برای استان قم دانست و تصریح کرد: عملیات ژئوفیزیکی هوایی یکی از روش‌های جدید شناسایی اولیه ذخیره پنهان مواد معدنی است، این عملیات در نیمی از استان قم با اعتبار هفت میلیارد تومان توسط سازمان زمین شناسی صورت گرفته و تعداد 19 محدوده در استان قم به عنوان پتانسیل معدنی در استان شناسایی و فریز شده است.
وی ادامه داد: اکتشاف اولیه طلا از سال‌ها پیش در استان قم انجام شد، امسال قرار است که حفاری مغزه گیری(نمونه برداری عمقی) توسط سازمان زمین شناسی در استان صورت بگیرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: معدن منگنز ونارچ بزرگ ترین معدن زیرزمینی استان و بزرگ ترین ذخیره منگنز در ایران است و 300 نفر به صورت مستقیم در این معدن اشتغال دارند، برای استفاده از ذخایر دریاچه نمک به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی هستیم و احداث جاده دسترسی این دریاچه با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان قم و مشارکت معدنکاران بومی منطقه در دستور کار است.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 57038

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57038/شناسایی-19-محدوده-معدنی-اجرای-عملیات-ژئوفیزیکی-هوایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir