پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 57058
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

نیمی از ساکنان قم صاحبخانه هستند

قم نيوز : معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: 60 درصد از خانوارهای کشور و 50 درصد از خانوارهای استان مالک واحد مسکونی هستند و مستاجرین 39 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
نیمی از ساکنان قم صاحبخانه هستند
نیمی از ساکنان قم صاحبخانه هستند
به گزارش قم نیوز محمد جواد شاکر آرانی امروز با اشاره به نرخ رشد جمعیت استان قم اظهار کرد: 70 درصد رشد جمعیت استان به دلیل موالید و 30 درصد به دلیل مهاجرت است. 11 درصد از خانوارهای استان قم سرپرست زن دارند و این مساله باید مورد توجه نهادهای اجتماعی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: 60 درصد از خانوارهای کشور و 50 درصد از خانوارهای استان مالک واحد مسکونی هستند، مستاجرین 39 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و رتبه استان قم در زمینه تعداد مستاجرین نسبت به کل جمعیت در کشور سوم است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: منطقه یک متراکم ترین منطقه جمعیتی شهر قم و پرجمعیت ترین منطقه شهر نیز منطقه 6 است. طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت بخش کهک بودیم که این مساله باید تحلیل شود.

شاکر آرانی با اشاره به شاخص‌های مسکن در استان قم اظهار کرد: در سال 1395 به ازای هر واحد مسکونی در استان 1.02 خانوار داشتیم و به صورت میانگین در هر واحد مسکونی در قم 3.4 نفر زندگی می‌کردند. متراژ میانگین واحدهای مسکونی در کشور 100 متر مربع و در استان قم 97.5 متر مربع است.

وی ادامه داد: در سال 1395، 1.8 درصد از مهاجرین کشور وارد استان قم شدند و رتبه استان در زمینه ورود مهاجرین در کشور 22 بود. بیشتر مهاجرین از استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مرکزی و همدان وارد شهر قم می‌شوند و بیشتر مهاجرین قمی هم به شهرهای تهران و اصفهان می‌روند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم 90 درصد جمعیت تبعه ایرانی، 7.4 درصد جمعیت تبعه افغانستان و بقیه جمعیت استان قم از کشورهای دیگر هستند، این در حالی که است که 97 درصد جمعیت کشور، تبعه ایران هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78n.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما