يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 57151
منبع : خبرگزاری فارس

نشست بررسی وضعیت هزینه‌کرد منابع بانکی استان قم برگزار شد

قم نيوز : نشست بررسی وضعیت هزینه‌کرد منابع بانکی استان قم با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قم برگزار شد.
نشست بررسی وضعیت هزینه‌کرد منابع بانکی استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز نشست بررسی وضعیت هزینه‌کرد منابع بانکی استان قم با حضور مجید آوری‌فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم، غلامرضا صادق‌زاده دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم و ساجد صمدی قربانی عضو هیئت علمی دانشگاه قم به همت خبرگزاری فارس و پایگاه خبری قم فردا، در دفتر خبرگزاری فارس در استان قم برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مجید آوری‌فرد با اشاره به گرانی منابع بانکی بیان کرد: طرح‌های تسهیلاتی با سود 17 یا 18 درصدی توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که دولت به جای تسهیلات با سود بالا، به تولیدی‌ها یارانه تخصیص دهد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم، با بیان اینکه بانک‌ها موظف هستند که به مردم و تولید‌ی‌ها تسهیلات دهند اظهار کرد: حدود ۵۰درصد از منابع بانک‌های استان، صرف ارائه تسهیلات می‌شود درحالی که بانک‌های خصوصی تنها ۳۰ درصد از منابع خود را برای تسهیلات هزینه می‌‌کنند و ۷۰ درصد از منابع نیز صرف سرمایه‌گذاری در خارج از استان می‌شود.
وی اظهار کرد: پیشنهاد ما برای اصلاح شرایط اقصادی موجود این است که دولت با همین نرخ موجود، به بخش تولید یارانه اختصاص دهد و همچنین وام‌ها و تسهیلات با سود ۹ درصدی پرداخت شود، این شرایط باید تا زمانی که دولت به مدیریت کامل در زمینه‌های اقتصادی دست پیدا کند، ادامه داشته باشد.
در ادامه این نشست غلامرضا صادق‌زاده با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به خروج منابع بانکی از استان قم به بحث نظارت مربوط می‌شود اظهار کرد: در سال جاری دولت به این نتیجه رسید که قیمت تمام شده پول را کاهش دهد تا تسهیلات نیز سود کمتری داشته باشد و مقرر شد از یازدهم شهریور ماه سال جاری، همه بانک‌ها نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند که متاسفانه این مصوبه رعایت نشد و بانک‌های روند سابق را ادامه دادند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در خارج از استان غیر قانونی است ادامه داد: نظارت بر بانک‌های خصوصی برعهده بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید نظارت کامل بر این مسئله داشته باشد تا بانک‌ها مصوبات و قوانین را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه برای حمایت‌ از تولیدی‌ها باید تسهیلات با سود کم ارائه شود اظهار کرد: در حال حاضر بازار کشور راکد است و تولیدی‌ها نیز اقدام به دریافت تسهیلات از بانک‌ها نمی‌کنند چراکه تسهیلاتی که بانک‌ها ارائه می‌دهند با سود ۱۸ درصد است و این میزان از سود، برای تولیدی‌ها مناسب نیست.
در پایان این نشست نیز ساجد صمدی قربانی با بیان اینکه در بررسی اقتصاد فعلی ایران باید به شرایط خاص جنگ اقتصادی توجه داشته باشیم اظهار کرد: جنگ اقتصادی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است و زمانی که بخواهیم شرایط اقتصادی کشور را در زمان جنگ اقتصادی تحلیل کنیم، بسیاری از مناسبات تغییر می‌کند.
وی با اشاره به لزوم هم‌گرایی مردم و مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با بهره گیری از چارچوب های اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد اقتصاد امن در کشور باشیم؛ اقتصادی که کمترین تاثیر را از اقتصاد بین الملل و فشارهای خارجی بگیرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcizzaw.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما