کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ديدار جمعي از طلاب مدرسه علميه حضرت بقية الله مطرح شد

توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني به طلاب در زمينه بهره‌گيري از عمر

خبرگزاری فارس , 19 آذر 1396 ساعت 17:30

يكي از مراجع تقليد گفت:‌ بايد مراقب باشيد عمر شما هدر نرود و از فرصت هاي عمر نهايت بهره‌برداري را داشته باشيد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب پایه سه و چهار مدرسه حضرت بقیة الله با اشاره به تقسیم دوران عمر بشر اظهار کرد: در مرحله نخست عمر تکلیفی برای انسان قرار داده نشده بنابراین از زمانی که انسان به دنیا می‌آید تا بلوغ تکلیف ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انسان در نزدیکی سن بلوغ برای نماز و عبادات باید آمادگی پیدا کند و در نتیجه این امر خداوند پاداش را برای والدین ثبت می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در عالم تکلیف انسان هر کاری کند ثبت می‌شود گفت: خداوند پیش از سن 40 سالگی سخت‌گیری نمی‌کند ولی زمانی که به 40 سال رسید خداوند به ملائکه دستور می‌دهد که سخت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:‌ خداوند از سن 80 سالگی تنها حسنات را ثبت می‌کند بنابراین باید مراقب باشید عمر شما هدر نرود و از فرصت‌های عمر نهایت بهره‌برداری را داشته باشید

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند بندگان را به تقوا دستور داده است گفت:‌ باید به اهل بیت(ع) تأسی کنید و از اهل بیت(ع) جدا نشوید و در راه ائمه اطهار(ع) گام بردارید اگر این روش را پیش بگیرید، از سعادتمندان خواهید بود.

حجت‌الاسلام عبدالمجید فقیهی معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت بقیة الله نیز در این دیدار گفت:‌ طلاب در دوران طلبگی باید علاوه بر درس در ابعاد مختلف رشد پیدا کنند بنابراین مطالعه کتب شهید مطهری در دستور کار است و برنامه‌های زمینه‌ساز برای تبلیغ و حضور در جامعه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه در زمینه  برنامه‌های انقلابی و بسیج تلاش داشته و سعی شده طلبه در این چند سال انس با انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) داشته و طلبه چند بعدی پرورش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57162

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57162/توصيه-هاي-آيت-الله-علوي-گرگاني-طلاب-زمينه-بهره-گيري-عمر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir