يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 57162
منبع : خبرگزاری فارس
در ديدار جمعي از طلاب مدرسه علميه حضرت بقية الله مطرح شد

توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني به طلاب در زمينه بهره‌گيري از عمر

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت:‌ بايد مراقب باشيد عمر شما هدر نرود و از فرصت هاي عمر نهايت بهره‌برداري را داشته باشيد.
توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني به طلاب در زمينه بهره‌گيري از عمر
توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني به طلاب در زمينه بهره‌گيري از عمر
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب پایه سه و چهار مدرسه حضرت بقیة الله با اشاره به تقسیم دوران عمر بشر اظهار کرد: در مرحله نخست عمر تکلیفی برای انسان قرار داده نشده بنابراین از زمانی که انسان به دنیا می‌آید تا بلوغ تکلیف ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انسان در نزدیکی سن بلوغ برای نماز و عبادات باید آمادگی پیدا کند و در نتیجه این امر خداوند پاداش را برای والدین ثبت می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در عالم تکلیف انسان هر کاری کند ثبت می‌شود گفت: خداوند پیش از سن 40 سالگی سخت‌گیری نمی‌کند ولی زمانی که به 40 سال رسید خداوند به ملائکه دستور می‌دهد که سخت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:‌ خداوند از سن 80 سالگی تنها حسنات را ثبت می‌کند بنابراین باید مراقب باشید عمر شما هدر نرود و از فرصت‌های عمر نهایت بهره‌برداری را داشته باشید

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند بندگان را به تقوا دستور داده است گفت:‌ باید به اهل بیت(ع) تأسی کنید و از اهل بیت(ع) جدا نشوید و در راه ائمه اطهار(ع) گام بردارید اگر این روش را پیش بگیرید، از سعادتمندان خواهید بود.

حجت‌الاسلام عبدالمجید فقیهی معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت بقیة الله نیز در این دیدار گفت:‌ طلاب در دوران طلبگی باید علاوه بر درس در ابعاد مختلف رشد پیدا کنند بنابراین مطالعه کتب شهید مطهری در دستور کار است و برنامه‌های زمینه‌ساز برای تبلیغ و حضور در جامعه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه در زمینه  برنامه‌های انقلابی و بسیج تلاش داشته و سعی شده طلبه در این چند سال انس با انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) داشته و طلبه چند بعدی پرورش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcau6nm.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما