کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم مطرح کرد

ایجاد دبیرخانه دائمی پژوهش‌های اجتماعی در دانشگاه قم

خبرگزاری فارس , 19 آذر 1396 ساعت 21:01

استاندار قم با بیان اینکه در بحث‌های اجتماعی با چالش‌های جدی در کشور و استان قم روبرو هستیم گفت: امکان ایجاد دبیرخانه دائمی پژوهش‌های اجتماعی استان در دانشگاه قم وجود دارد.


به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی ظهر امروز در حاشیه جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به گستردگی بخش پژوهش اظهار کرد: پژوهش مربوط به یک قشر خاص نیست و بخش‌های مختلف را شامل می‌شود، ولی نقش بخش‌های دانشگاه و صنعت در زمینه پژوهش برجسته تر از بخش‌های دیگر است و باید ارتباط خوبی در این زمینه بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.

وی ادامه داد: نقش دولت در زمینه پژوهش، نقش حمایت گرانه است تا بسترهای فعالیت را بیش از پیش برای پژوهشگران تقویت کند، دولت باید ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران را ایجاد کند تا آن‌ها تاثیری بیشتری را در جامعه داشته باشند و در راستای تعالی جامعه در بخش‌های مختلف گام بردارند.

استاندار قم افزود: دبیرخانه دائمی ارتباط دانشگاه با صنعت استان در دانشگاه صنعتی قم به وجود آمده است، همچنین امکان ایجاد دبیرخانه دائمی پژوهش‌های اجتماعی استان قم در دانشگاه قم وجود دارد، در بحث‌های اجتماعی با چالش‌های جدی در کشور و استان روبه رو هستیم و باید راهکارهای عملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه شود.

صادقی با اشاره به ضرورت تقویت بخش پژوهش در استان قم اظهار کرد: نباید این بخش درجا بزند، بلکه باید همیشه این بخش حرکت رو به جلویی داشته باشد و در صحنه عمل شاهد اثرگذاری بخش پژوهش در استان قم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم با سیاست‌های دولت هماهنگ هستند، کسانی که این سیاست‌ها را قبول ندارند، خودشان قبول مسؤولیت نمی‌کنند، البته بستگی به شرایط جابه جایی یا ثبات مدیران را در سطح استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57167

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57167/ایجاد-دبیرخانه-دائمی-پژوهش-های-اجتماعی-دانشگاه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir