يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 57169
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد

ضرورت هدایت پژوهش‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه

ارتباطات بین دانشگاه های قم اثر بخش نیست
قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید به سمت علم موثر برویم و در این راستا باید پژوهش‌ها برای رفع نیازهای جامعه باشند.
ضرورت هدایت پژوهش‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه/ارتباطات بین دانشگاه های قم اثر بخش نیست
ضرورت هدایت پژوهش‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه/ارتباطات بین دانشگاه های قم اثر بخش نیست
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه نخبگان در کشور اظهار کرد: نخبگان در کشور جایگاه موثری دارند و آن‌ها می‌توانند نقش بزرگی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند، رهبر معظم انقلاب نیز بر ضرورت توجه به نخبگان تاکید دارند.

وی ادامه داد: شهر قم، شهر علم و اجتهاد است و این شهر در بسیاری از علوم همچون علوم اسلامی جایگاهی جهانی دارد، انتظار می‌رود که شهر قم در بقیه علوم نیز جایگاه جهانی به دست آورد و این مساله تنها با نخبه پروری در این شهر ممکن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کسب مرجعیت علم و فناوری در سطح جهان جزو سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است و برای تحقق این مساله باید به سمت علم موثر برویم، در این راستا باید پژوهش‌ها برای رفع نیازهای جامعه باشند.

ایرانی خواه با جایگاه ایران در تولید علم اظهار کرد: کشورمان در این زمینه به جایگاه پانزدهم جهان رسیده است و این موفقیت با عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب محقق شد؛ باید پژوهش‌ها در کشور کیفی محور باشد و به مرجعیت علمی در سطح منطقه و جهان برسیم.

وی ادامه داد: جایگاه استان قم در زمینه پژوهش‌ نوید بخش است، البته این جایگاه قابل قبول نیست و باید مراکز پژوهشی استان متحد شوند تا بتوانیم جایگاه استان قم در این زمینه را ارتقاء بدهیم و این مساله نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌های استان وجود دارد، البته ارتباط اثربخشی بین دانشگاه‌های استان شاهد نیستیم و باید ارتباطات تنگاتنگی بین دانشگاه‌های قم به وجود بیاید و از نخبه‌های استان حمایت لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwznm.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما