کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد

ضرورت تدوین نقشه پژوهشی برای کشور

خبرگزاری فارس , 19 آذر 1396 ساعت 22:30

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید نقشه پژوهشی برای کشور تدوین و به جای پراکنده کاری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌های ملی ایجاد شود.


به گزارش قم نیوز حسین ثقفی ظهر امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به شیوه انتخاب پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: با برگزاری جلساتی با حضور کمیته داوران مستندات مورد ارزیابی قرار گرفت و پژوهشگران برتر طبق شیوه‌نامه‌ها انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تجلیل از پژوهشگران برتر مورد تاکید مقامات ملی و استانی است، براین اساس پیشنهاد می‌کنم که روال انتخاب پژوهشگران برتر سال آینده زودتر آغاز شود تا حق کسی پایمال نشود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: به نظرم باید شاخص‌های انتخاب پژوهشگران به صورت تفصیلی اعلام شود تا پژوهشگران این شاخص‌ها را در کارهایشان مورد لحاظ قرار بدهند، همچنین باید شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر به سوی کیفی شدن و کاربردی شدن برود.

ثقفی با اشاره به ضرورت تعیین شاخص یکسان برای ارزیابی همه پژوهشگران اظهار کرد: باید یک شاخص یکسان برای انتخاب پژوهشگران برتر بین کارمندان، دانشجویان و اساتید دانشگاه لحاظ شود، البته قطعا با توجه به تنوع موضوع پژوهش‌ها، تفاوتی در انتخاب پژوهشگران در قشرهای مختلف وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اینکه بخش پژوهش‌ به هدف اصلی اش یعنی ارتقاء کیفیت زندگی برسد، باید پژوهش‌ها به سمت حل مشکلات موجود برود و این مساله نیاز به هیچ هزینه اضافی ندارد، باید پژوهش‌ها به صورت پروژه محور باشد و دستگاه‌های مرتبط برای به تحقق رسیدن این پروژه‌ها تلاش کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید نقشه پژوهشی برای کشور تدوین شود، همچنین به جای پراکنده کاری در دانشگاه‌ها باید پژوهشگاه‌های ملی ایجاد شود که فراتر از دانشگاه‌ها باشند و بتوانند این پژوهشگاه‌ها مشکلات کشور را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها برای تجلیل از بخش پژوهش مطلوب است، اما باید اقدامات عملی تر در این زمینه انجام شود و نباید برای پژوهشگران در کشور موانعی ایجاد شود تا آن‌ها با اشتیاق پژوهش انجام بدهند و پژوهش در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57174

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57174/ضرورت-تدوین-نقشه-پژوهشی-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir