دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 57192
منبع : خبرگزاری فارس
مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه:

رویکرد بین المللی حوزه‌های علمیه تقویت شده است

قم نيوز : مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: پس از انقلاب رویکرد بین المللی حوزه‌های علمیه به تبع نقش حوزه‌های علمیه در سراسر جهان تقویت شده است.
رویکرد بین المللی حوزه‌های علمیه تقویت شده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری با تشریح برنامه‌های همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز، گفت: حوزه در ذات مأموریت‌های خود، بین المللی است؛ یعنی هم اسلام، دینی بین المللی است و به شکل خاص، مکتب اهل بیت(ع)  نیز آموزه‌های فراوان جهانی و بین المللی دارد.
وی افزود: همچنین حوزه در ذات مأموریت‌های خود، دارای ذات تمدنی است؛ در طول تاریخ نیز هم حوزه‌های علمیه و علما و بزرگان، بعد تمدنی اسلام را بارها ظهور و بروز داده‌اند و در مقاطعی نیز از تاریخ شاهد اوج گیری جهان اسلام هستیم و این رویکرد، جهانی شده است.
مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه نظری و مبانی، جهان اسلام تمدنی و جهانی است؛ ولی در حوزه عمل نیز به این رویکرد تمدنی و جهانی نیز توجه و عمل کرده است.
وی افزود: پس از انقلاب رویکرد بین المللی حوزه‌های علمیه به تبع نقش حوزه‌های علمیه در سراسر جهان تقویت شده است؛ در این همایش از برگزیدگان بین المللی حوزه‌های علمیه تجلیل می‌کنیم و زمینه‌هایی را برای ساماندهی این ظرفیت عالی ایجاد خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهارکرد: در این همایش پیام‌هایی از مراجع عظام تقلید ارائه می‌شود؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
وی گفت: در پایان این همایش از برگزیدگان حوزه بین الملل نیز تجلیل به عمل خواهد آمد؛ تفاوت این همایش با همایش‌های نظیر آن  این است که در این همایش از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل‌های بین المللی، حضور در همایش‌های خارج از کشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل خواهیم کرد.
حسینی کوهساری در پایان یادآور شد: همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» پنج شنبه 23 آذرماه، ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdxf0k.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما