کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

13 اسفندماه امسال

هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس , 20 آذر 1396 ساعت 13:15

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه نخستین نشست هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، در روز یکشنبه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه والای جامعه مدرسین، اظهار کرد: جامعه مدرسین بیش از نیم قرن است که فعالیت و جهاد‌ داشته و سکان‌داری،‌ هدایت و سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه را بر عهده دارد؛ جامعه مدرسین جایگاه رفیعی دارد که هم امام خمینی(ره) و هم آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ماموریت‌های کلان حوزه‌های علمیه را از جامعه مدرسین مطالبه می‌کنند.
وی افزود: در منشور روحانیت که در سال ۱۳۶۷ توسط امام خمینی(ره) ‌صادر شد یکی از مطالبات مهم در رابطه با جایگاه طلاب و فضلا در حوزه‌های علمیه، از جانب جامعه مدرسین مطالبه شد و این سرآغاز تشکیل جامعه مدرسین برای پیگیری مطالبات امام خمینی(ره) از حوزه‌های علمیه بود.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: آیت‌الله مشکینی به امام خمینی پیشنهاد راه‌اندازی مجمع نمایندگان طلاب را ارائه دادند و امام خمینی(ره)‌ نیز از این پیشنهاد استقبال کردند؛ امام خمینی(ره)‌ در منشور روحانیت، اهمیت این کار را متذکر شدند و در یکی از فراز‌های این منشور فرمودند اگر طلاب و فضلا با هم نباشند نمی‌توان پیش‌بینی کرد که موفقیت از آن چه کسی است.
وی ادامه داد: نهادینه کردن ارتباط فضلا و طلاب با جامعه مدرسین، افزایش سطح علمی حوزه و ارائه مشاوره به طلاب و فضلا از اهداف برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب است.
فرخ‌فال با بیان اینکه‌ برای برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، آیین نامه تدوین شده است، گفت: تاکنون هفت دوره انتخابات برگزار شده است و هشمین دوره نیز به زودی برگزار خواهد شد؛ در دوره هفتم در ۱۳۵ حوزه انتخابیه حدود ۲۲۱ نفر از فضلای برجسته حوزه‌های علمیه کاندیدا شدند که بیش از ۶۰ نفر از این تعداد از استادان برجسته حوزه‌های علمیه بودند.
وی افزود: بسیاری از خدماتی که توسط مرکز خدمات حوزه‌‌های علمیه ارائه می‌شود و بسیاری از طرح‌هایی که در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است، محصول پیگیری‌های مجمع نمایندگان طلاب است و تا کنون فعالیت‌های بسیار ارزشمندی توسط این مجمع انجام شده است.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سند چشم انداز حوزه و همچنین در سند چشم انداز ۲۰ ساله و ۵ ساله از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلا استفاده کرد و این بیانگر توانایی این مجمع است.
فرخ‌فال با بیان اینکه نخستین نشست هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، در روز یکشنبه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود و امیدواریم که براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته عمل شود تا انتخابات بدون تاخیر و در روز مقرر برگزار شود.
وی با اشاره به تعداد نمایندگان هر شهرستان افزود: شهرستان‌هایی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه شاغل به تحصیل در قم دارند، یک نماینده، ۲۰۱ تا ۴۰۰ طلبه شاغل به تحصیل دو نماینده، ۴۰۱ تا ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل سه نماینده و شهرستان‌هایی که بیشتر از ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل دارند، چهار نماینده در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خواهند داشت.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه استان‌های قم، تهران و مازندران بیشترین تعداد طلبه شاغل به تحصیل را در قم دارند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که حداقل ۳۵ هزار نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 57201

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57201/هشتمین-دوره-انتخابات-مجمع-نمایندگان-طلاب-فضلای-حوزه-علمیه-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir