دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 57202
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه هفت قم:

پیاده راه خیابان ارم تا پایان امسال تکمیل می‌شود

قم نيوز : شهردار منطقه هفت قم گفت: تمام توان حوزه مدیریت شهری بر این است که تسریع در پروژه پیاده راه ارم شده و قبل از پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد.
پیاده راه خیابان ارم تا پایان امسال تکمیل می‌شود
پیاده راه خیابان ارم تا پایان امسال تکمیل می‌شود
به گزارش قم نیوز علیرضا اقبالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ، ضمن تشریح فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه هفت، به بیان رویکرد شهرداری قم برای زیباسازی و بهسازی محدوده هسته مرکزی شهراشاره نمود و اظهار کرد: تلاش شهرداری بر آرام سازی محدوده مرکز شهر برای بهره‌مندی بهتر شهروندان از این محدوده بوده است چرا که خودرو معضلی در هسته مرکزی شهر بوده و در برخی ایام خاص نیاز است خدمات مناسب به جمعیت پیاده ارائه شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون نسبت به زیباسازی، بهسازی و آرام سازی  باغ راه بهار، خیابان حضرتی، کوچه آب انبار سیدعرب اقدام نموده است تصریح کرد: طرح‌های این پروژه‌ها از سوی معاونت فنی اجرایی شد و با مشارکت شهروندان شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها هستیم.
شهردار منطقه هفت قم با بیان اینکه بین این پروژه‌های کلیدی باید نقطه اتصالی را برقرار می‌کردیم گفت: از دی ماه 94 نسبت به طراحی‌ها و اخذ مصوبات لازم برای این پروژه اقدام کردیم تا تمام تمهیدات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شود و در حال حاضر این پروژه‌ها حاوی تمام مصوبات و مطالعات لازم است.
وی با اشاره به بررسی طرح‌های اجراشده در شهرهای دیگر کشور بیان کرد: نقاط ضعف و قوت این پروژه‌ها را پیگیری نمودیم و در راستای آن طراحی پروژه پیاده راه خیابان ارم آغاز شد.
اقبالیان با تاکید بر اینکه از دو ماه گذشته اطلاع رسانی به کسبه و شهروندان در خصوص اجرای این پروژه آغاز شده است افزود: این اطلاع‌رسانی برای این بود که هر کسی برای تامین زیرساخت‌ها پروژه‌ای دارد اجرایی کرده تا پس از این تخریب در محور صورت نگیرد.
وی با تقدیر از کسبه محور خیابان ارم گفت: اگرچه شهروندان در خلال اجرای این پروژه دچار مشکلاتی شده‌اند اما کسبه مطلع بودند و با شهرداری همراهی کرده‌اند.
شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا قبل از پایان سال این پروژه را تکمیل کنیم اظهار کرد: این پروژه به طول 400 متر و به عرض 21 متر شامل 14 متر پیاده راه و 7 متر سواره‌رو در حال اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه قبلا دو پیاده راه حدود 3 متری در دو طرف داشتیم که زیرساخت‌ آنها به حدود بیش از 50 سال قبل بر می‌گشت گفت: تاسیسات نهر زراعی و... فرسوده شده بود و مردم برای تردد در پیاده‌روها به سطح معابر می‌آمدند و در فرآیند اجرای پروژه این بحث را در نظر گرفتیم.
اقبالیان با اشاره به اختصاص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای پروژه پیاده‌راه ارم گفت: این پروژه تماما به صورت سنگ‌فرش و در طرفین فضای سبز و مبلمان شهری و اجرای نورپردازی اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه سعی داریم پروژه را در کمتر از سه ماه تکمیل نموده و تا شب عید در اختیار مردم باشد، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای پروژه برای خطوط حمل و نقل عمومی بیان کرد: سازمان تاکسیرانی تعدادی تاکسی ون را اختصاص داده تا مردم را به سمت مسیرهای اطراف حرم منتقل کنند.
شهردار منطقه هفت تصریح کرد: اتوبوسرانی نیز ناوگان خود را اختصاص داده تا مردم را در حاشیه طرح ترافیک منتقل کنند.
وی اذعان کرد: تمام توان حوزه مدیریت شهری بر این است که تسریع در کار شده و مکرر بازدید داریم تا با همین روند به سرعت پروژه در کمتر از زمان مقرر شده به بهره‌برداری برسد.
اقبالیان تصریح کرد: برنامه داریم در سال آینده نیز ادامه خیابان ارم و باغ‌راه بهار و خیابان انقلاب را انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مطالعات هسته مرکزی در حال انجام است و با تکمیل مطالعات ایستگاه مترو و... بحث آرام‌سازی و محورسازی در هسته مرکزی را ادامه خواهیم داد گفت: سعی داریم فضایی ایجاد کنیم که مردم با آرامش از محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مراکز اداری و تجاری و... استفاده کنند.
شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح اجتماعی، فرهنگی و رفتاری مردم در این پروژه در دستور کار است، به محدوده زمانی اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز یک ماه استقبال از مسافرین داریم و پس از آن ایام دیگر سال و مناسبت‌های مختلف است و مکرر زائرین در شهر قم حضور دارند و این زمان بهترین فرصتی است که زائرین در شهر قم کمتر حضور دارند.
وی افزود: 5 خودرو ون از هفت صبح تا 10 شب در مسیر ابتدای چهارمردان تا تقاطع عماریاسر تردد کرده و زائرین را منتقل می‌کنند و سعی داریم خودرو برقی هم تهیه کنیم که مردم را منتقل کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf00dt.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما