کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل راه آهن قم خبر داد

رشد 115 درصدی بارگیری در راه آهن قم

خبرگزاری فارس , 20 آذر 1396 ساعت 15:15

مدیرکل راه آهن قم گفت: در هشت ماه امسال بارگیری در راه آهن قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 115 درصد رشد داشته است.


به گزارش قم نیوز محسن اعتماد با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار نظیر تخلیه و تناژبارگیری از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی افزود: شاخص تناژبارگیری از ابتدای امسال تا کنون با حمل 498 هزار و 201 تن بار شامل کاشی،سرامیک، رول ورق فولادی و کانتینر رشد 115 درصدی داشته است.

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به سایر شاخص‌های حمل بار در راه آهن قم اذعان کرد: از فروردین ماه سال جاری تا آبان‌ماه با 433 هزار و 784 تن تخلیه بار شامل کانتینر حامل بار، رول ورق عریض و کوبلاژ رشد 60 درصدی را شاهد بودیم .

وی حمل و نقل ریلی را یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقلی در بین مد‌ل های حمل برشمرد و گفت: راه آهن قم با قرار گرفتن در مسیر اصلی کریدور شمال جنوب و کریدور شرق - غرب به عنوان شاهرگ حیاتی و محور طلایی خط آهن کشور محسوب می‌شود که جابه‌جایی حدود یک میلیون تن بار را در هشت ماهه نخست سال جاری تجربه کرده است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم روند افزایشی حجم جابجایی فعلی بار و مسافر را تا پایان سال ادامه دهیم.

اعتماد در ادامه سخنان خود حجم تبادل بار در استان قم را بالغ بر 18 میلیون تن در سال اعلام و اظهار کرد: امیدواریم که با وجود این مقدار بار در اطراف خطوط راه آهن، بتوانیم سهم راه آهن را از یک میلیون تن فعلی به پنج میلیون تن در سال ارتقاء دهیم .

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57213

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57213/رشد-115-درصدی-بارگیری-راه-آهن-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir