کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های عملیه:

ترامپ به دنبال آزمایش واکنش جهان اسلام بود

قلب ها برای پذیرش انقلاب اسلامی آماده است

خبرگزاری حوزه نیوز , 20 آذر 1396 ساعت 23:01

با سقوط داعش ایران اقتدار بیشتری پیدا کرده و ترامپ با سخنان جنجالی اخیر به دنبال آزمایش جامعه اسلامی بود و می خواست ببیند مسلمانان چه برخوردی نسبت به مسئله بیت المقدس انجام خواهد داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین زمانی صبح امروز در نشستی که با موضوع «بررسی مسائل و تحولات سیاسی منطقه» و سخنان اخیر ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حوزه انقلابی  که با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه حقانی درقم برگزارشد، گفت: بعد از اینکه رهبر انقلاب مسئله حوزه انقلابی را مطرح کردند و تاکید نمودند که حوزه پای تداوم انقلاب بایستد همه به این فکر بودند که  چرا این مسئله عنوان شد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: شاید مهمترین دلیل را بتوان درطول تاریخ جستجو کرد که در زمان مشروطه روحانیت تجربه تلخی  از نهضت ها داشته، بدین صورت که نهضت های مختلفی را روحانیت انجام داده، ولی به دلیل عدم مدیریت به شکست انجامیده است، اگر الان هم بخواهیم مدیریت را مانند گذشته بدست نگیرم، طبیعتا نباید شاهد تداوم انقلابی باشیم.

تنظیم 30شاخص برای حوزه انقلابی

وی افزود: اگر طلبه بخواهد تنها به فکر درس و بحث و نماز جماعت باشد و به سیاست و مدیریت و تداوم انقلاب فکر نکند، قطعا نمی توان شاهد حوزه انقلابی بود، ولی به دلیل تجربه تلخ گذشته، مدیریت حوزه تصمیم گرفت برای اجرای رهمنودهای رهبر انقلاب، دفتر اموراجتماعی سیاسی در حوزه شکل  دهد و این کار انجام شد و بعد از شکل گیری این دفتر فعالیت جدی برای عوامل و شاخصه حوزه انقلاب آغاز شد که توانستیم برای حوزه انقلابی قریب به 30 شاخص را شناسایی کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: اولین شاخصه حوزه انقلابی، ایمان و دوری از معصیت است؛ در حوزه،  بزرگان زیادی بودند که دارای ایمان قوی بوده اند و از گناه دوری می کرده اند و جالب است بعضی ها آن قدر قدرت بر نفس اماره داشتند که حتی به سمت اعمال مباح و مکروه نمی رفتند و تنها فکرعمل واجب و دوری از حرام بوده اند، این همان ایمان قوی است و طلبه را هم به اخلاق و ایمان دعوت می کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: شاخصه دوم تخلق به اخلاق الله و سیره نبوی است؛ باید طلبه انقلابی اخلاق عملی را در خود احیاء کند و برای این کار لازم است فضائل  اخلاقی عالی انسانی را شناسایی کرد و در مرحله بعد به مراقبه و محافظت ازجسم و روح بپردازیم.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمود« كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم » جهاد درسی را شاخصه سوم حوزه انقلاب عنوان کرد و گفت: جهاد درسی، نشانه هایی چون استاد محوری و تحقیق و تفحص از موضوع خاصی دارد؛ جهاد درسی  این است که طلبه بتواند موضوعی را محققانه تحقیق کند، اهل تدریس، پژوهش و نظم و انضباط  باشد.

وی افزود: جامعیت علمی دیگر شاخصه است؛ درس های حوزه پایه علوم دینی  است، ولی برای جامعیت نیازمند به درس  و مطالعه آزاد درموضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، جامعه شناسی، اقتصاد اسلامی، تفسیر، قرآن و روانشانسی است.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مسئله دیگر داشتن بصیرت سیاسی که خود نیازمند به مباحثی چون اطلاع و شناخت از اوضاعی سیاسی منطقه، جریان های انحرافی درون حوزه و نظام، شناخت توطئه های نظام سلطه علیه ایران، رسانه، فساد اخلاقی، بد حجابی، فضای مجازی و تشیع لندنی، اطلاع از وضعیت جهان اسلام، تحلیل درست ازبحرانهای بین المللی و داشتن قدرت تحلیل نسبت به مسائل سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه با سقوط داعش ایران اقتدار بیشتری پیدا کرده و ترامپ با سخنان جنجالی اخیر به دنبال آزمایش جامعه اسلامی بود و می خواست ببیند مسلمانان چه برخوردی نسبت به مسئله بیت المقدس انجام خواهد داد. افزود: ترامپ می خواست ببیند جامعه اسلامی چه برخوردی نسبت به مسئله بیت المقدس انجام خواهد داد و مردم شجاعانه به میدان آمدند و علیه این حرکت تظاهرات کرده اند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های عملیه با بیان اینکه در شرایطی هستیم  که اهداف و آرمان های انقلاب مورد پذیرش همه مسلمانان قرار گرفته و درسراسر دنیا شاهد برافراشته شدن  پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم گفت: اگر روحانیت بصیرت لازم را نسبت به اندیشه امام راحل و رهبر انقلاب داشته باشند و حمایت کنند، قطعا قلب ها برای پذیرش انقلاب و آرمانها ی امام راحل آماده است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 57227

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57227/ترامپ-دنبال-آزمایش-واکنش-جهان-اسلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir