کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایگاه قرآنی مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(س) آغاز به کار کرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 آذر 1396 ساعت 7:00

نخستین جلسه پایگاه قرآنی مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با قرائت سوره مبارکه «ملک» برگزار شد.


به گزارش قم نیوز نخستین جلسه پایگاه قرآنی مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز دوشنبه به همت واحدتربیتی فرهنگی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح برگزار شد.

در این جلسه که در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی( ره) برگزار شد، طلاب مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح،  خانم زهرا عاشوری، از اساتید پیشکسوت قرآنی و خانم طاهره رهبرپور، مدیر مدرسه نیمه‌وقت صبح،  حضور داشتند.

در این برنامه ی ۱۰ دقیقه‌ای، پس از قرائت سوره مبارکه ملک، خانم عاشوری به اهمیت قرائت قرآن کریم و تفسیر کوتاهی از اولین آیه سوره‌ی ملک پرداخت.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: «تبارک» به معنای خیر بابرکت است و «ید» به معنای قدرت است.

عاشوری به واژه «الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ» اشاره کرد و بیان داشت: این آیه بدین معنا است که هر چه که در دست شماست و همه آنچه که در عالم وجود دارد، برای خداوند متعال است.

پایگاه قرآنی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح به منظور ترویج فرهنگ قرآن خوانی، ارتباط مستمر طلاب با کتاب نورانی قرآن مجید و همچنین تدبر و تفکر در این کتاب آسمانی تأسیس شده است.

طبق برنامه اعلام شده، برنامه‌ی پایگاه قرآنی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح، شامل «قرائت گروهی قرآن، هفته‌ای یکبار به مدت ۱۰دقیقه» و «بیان نکات تفسیری آیات قرائت شده» و «قرائت روزانه‌ی قرآن» است که با تقسیم‌بندی صفحات مصحف شریف در پایگاه قرآنی و با حضور بانوان طلبه انجام می‌شود.

این جلسه با قرائت دعای قرآنی پایان یافت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 57230

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57230/پایگاه-قرآنی-مدرسه-علمیه-نیمه-وقت-صبح-جامعه-الزهرا-س-آغاز-کار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir