کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای چهارمین سال متوالی:

مرکز اسلامی ساراسوتا در آمریکا جشنواره «غذا و هنر اسلامی» برگزار کرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 آذر 1396 ساعت 2:00

«جشنواره غذا و هنر اسلامی» برای چهارمین بار توسط جامعه اسلامی ساراسوتا در فلوریدای آمریکا برگزار شد که هر ساله بیش از هزار نفر از مسلمانان و غیرمسلمانان در این مراسمِ میان ادیانی شرکت کرده و از زیبایی‌های هنری و غذاهای لذیذ سنتی و حلال بهره مند می‌شوند.


به گزارش قم نیوز جامعه اسلامی ساراسوتا در ایالت فلوریدای آمریکا برای چهارمین سال، جشنواره بین المللی «غذا و هنر اسلامی» برگزار کرد.

این رویداد میان‌ادیانی، با مراسم متعددی از جمله بازدید از مسجد، بازار هنرهای دستی اسلامی و سرو غذاهای سنتی و حلال متعلق به شهروندان مراکشی، هندی و خاورمیانه همراه بود. جشنواره «هنر و غذای اسلامی» در محل مرکز اسلامی با هدف ایجاد فرصتی برای تبادلات میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان و شناخت متقابل آنان برگزار شد.

محمد بن‌خالد، امام جماعت مسجد، در این مراسم گفت: برای من مهم‌ترین نتیجه به‌دست آمده از چنین نشست‌هایی، رابطه ایجاد شده میان مردم و گفت‌وگوی مستقیم با آنان است. این رابطه بسیار باارزش است. به عنوان یک روحانی مذهبی، چنین ارتباطی برای من از اهمیت بالایی برخوردار است.

بن خالد در ادامه افزود: ما این مراسم را چهارسال برگزار کرده‌ایم که هر بار باموفقیت انجام شده است و بخش زیبای آن نیز این است که تعداد شرکت‌کنندگان هربار افزایش یافته‌اند و این نشان می‌دهد کار درست را انجام می‌دهیم.

به گفته وی جشنواره اسلامی، هر سال رشد و توسعه داشته است و نزدیک به هزار نفر را به خود جذب می‌کند.

جمعیت رو به رشد جامعه اسلامی

در بیست سال گذشته، جمعیت مسلمانان ساکن این منطقه، به تدریج افزایش یافته است و تخمین زده می‌شود که نزدیک به سیصد تا چهارصد خانواده در مرکز اسلامی ساراسوتا، نماز می‌خوانند.

هفت سال پیش، مسلمانان محلی مبلغ 2.6 میلیون دلار برای ساخت این مسجد به مساحت 11 هزار و 350 متر مربع، جمع‌آوری کردند.

امام جماعت مسجد درباره اهمیت معماری اسلامی، می‌گوید: بیشتر کسانی که برای بازدید از مسجد می‌آیند، هدف‌شان شناخت دین اسلام و آشنایی با معماری مسجد است. ساختمان، عظیم است و یک محوطه بزرگ ساخته شده از آجرهای قرمز رنگ، نمازخانه برای مردان و زنان، یک آشپزخانه بزرگ و اتاق‌های کوچک به منظور ملاقات‌ها و تشکیل کلاس‌های آموزشی دارد. جامعه اسلامی هر سال رو به رشد است و امسال، یک مدرسه اسلامی راه اندازی کردیم.

آدام اندرسون که همراه با دوستش، راج کارلسون از مرکز اسلامی بازدید کرده، می‌گوید: وقتی خانواده‌ها و کودکان را در جامعه اسلامی می‌بینید، متوجه می‌شوید که چنین نشست‌هایی چقدر زیبا هستند. مشترکات میان ما از اختلافات‌مان بسیار بیشتر و باارزش‌تر هستند و به نظرم، این کاری است که همگان باید انجام دهند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 57235

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57235/مرکز-اسلامی-ساراسوتا-آمریکا-جشنواره-غذا-هنر-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir