سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 57243
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور مطرح کرد

بیمه شدن یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور

قم نيوز : رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: در استان قم 20 هزار کارگر ساختمانی و در کشور یک میلیون کارگر ساختمانی بیمه شدند.
بیمه شدن یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور
به گزارش قم نیوز اکبر شوکت شامگاه دوشنبه در مراسم انتخابات انجمن صنفی استادکاران و کارگران آرماتوربند که در مسجد رضائیه برگزار شد، با اشاره به طرح محدودیت اشتغال برای اتباع خارجی اظهار کرد: با وزارت کار به توافقات اولیه ای رسیدیم تا به صورت آزمایشی فعالیت اتباع خارجی به عنوان استادکار در صنعت ساختمان در استان قم و شهرهای کاشمر، سبزوار، شاهرود، دلیجان و رودهن ممنوع شود.
وی ادامه داد: مجلس در زمینه اشتغال اتباع خارجی در کشور قانون دارد و مشکلی با فعالیت این اتباع به عنوان کارگر ساده در صنعت ساختمان نداریم، طرح محدود کردن اشتغال اتباع خارجی در صنعت ساختمان هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و امیدواریم که وزارت کار به قول‌های خود در این زمینه عمل کند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی در استان قم وجود ندارد و این کار به صورت روزانه انجام می‌شود البته کارگران باید حق بیمه خود را به صورت ماهانه و مرتب پرداخت کنند.
شوکت با اشاره به تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در کشور اظهار کرد: در استان قم 20 هزار کارگر ساختمانی و در کشور یک میلیون کارگر ساختمانی بیمه شدند، برای این کارگران باید کلاس‌های ایمنی برای جلوگیری از وقوع حوادث برگزار شود.
وی ادامه داد: از کارگران ساختمانی استان قم می‌خواهم که با تهیه مدارک لازم بیمه کارگر ساختمانی شوند، این کارگران باید کارت‌های مهارت فنی و حرفه ای خود را پیش از انقضا تمدید کنند، همچنین به کارگرانی که خدمت سربازی را انجام دادند، توصیه می‌کنم که حق بیمه ایام سربازی خود را پرداخت کنند تا زودتر بازنشسته شوند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: کارگران ساختمانی استان استقبال چندانی از طرح بیمه تکمیلی نداشتند، به همین دلیل این طرح اجرا نشد، بیمه کارگران ساختمانی بهتر از بیمه مشاغل آزاد است و تلاش می‌کنیم تا شغل کارگر ساختمانی در رده مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وقوع حوادث در مسیر رفت و آمد به محل کار در صورت وجود قرارداد کار جزو حوادث کار محسوب می‌شود، کارگر حادثه دیده باید این مساله را به محض اتفاق پیگیری کنند تا حقش حفظ شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcaeunm.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما