کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون صنايع دستي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم مطرح كرد

ضرورت ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي

خبرگزاری فارس , 21 آذر 1396 ساعت 10:30

معاون صنايع دستي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم گفت: مكان‌هاي دائمي و تاريخي را مي‌توان ساماندهي و واگذار كرد تا محلي دائمي براي عرضه محصولات صنايع دستي باشد.


به گزارش قم نیوز حسن بحرینی در قم، با بیان اینکه استان قم به عنوان مرکز علمی اسلامی شیعه است اظهار کرد: ویژگی‌های شهر قم در ایران بی‌نظیر است زیرا افراد از کشورهای مختلف در مراکز علمی و پژوهشی در این شهر در حال تحصیل هستند و با خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند بنابراین می‌توان تعامل فرهنگی خوبی با آنها داشت تا به عنوان سفیران فرهنگ و هنر باشند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 رشته صنایع دستی و زیرمجموعه‌ آن در قم فعال و دارای پروانه تولید هستند و تعدادی از رشته‌ها مشاغل خانگی به شمار می روند.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه تولیدات صنعت چوب و منبت به دلیل حضور دستگاه‌های صنعتی ضعیف شد گفت: اغلب در بخش عرضه محصولات صنایع دستی در این چند سال با مشکل رو به رو بودیم و نگاه حمایتی در زمینه ایجاد بازارچه‌ها وجود نداشت.
وی عنوان کرد: مکان‌های دائمی و تاریخی را می‌توان ساماندهی و واگذار کرد تا محلی دائمی برای عرضه محصولات صنایع دستی باشد.
بحرینی تأکید کرد: باید به هنرمند اصالت دهیم تا از توانایی‌های خود استفاده و آثار فاخر تولید کند و بتواند آثار خود را به دیگران بشناساند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 57248

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57248/ضرورت-ايجاد-بازارچه-دائمي-صنايع-دستي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir