کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای شهر قم تاکید کرد:

رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات و در خواست‌های شهروندان

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 21 آذر 1396 ساعت 15:00

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه اعضای شورا باید پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند، گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، مقرر شده است که اعضای شورای شهر در هر هفته یک روز را به ملاقات عمومی با شهروندان اختصاص دهند.


به گزارش قم نیوز عبد‌الله جلالی در بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) است؛ این شورا رسالت و وظیفه‌ بسیار سنگینی دارد و امیدواریم که فعالیت‌های فرهنگی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
وی به بیان گزارشی از عملکرد شورای پنجم پرداخت و افزود: در ارائه گزارش‌ها ممکن نیست که تمام فعالیت‌های اعضای شورا ارائه شود، به همین منظور تنها اهم فعالیت‌ها در این گزارش بیان می‌شود.
جلالی ادامه داد: شورای پنجم، در ابتدای شهریور ماه سال جاری رسما فعالیت خود را آغاز کرد و در نخستین روز از فعالیت شورای پنجم، به جز مراسم تحلیف، سه جلسه رسمی و مهم برگزار شد که در نخستین جلسه، هیئت رئیسه انتخاب شدند، در جلسه بعدی انتخاب شهردار انجام شد و در جلسه سوم نیز ساختار کمیسیون‌‌ها و اعضای کمیسیون‌ها انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات شورای پنجم، انتخاب سریع شهردار و عبور سریع از این مسئله بود، اظهار کرد: در شورای چهارم، پنج کمیسیون تخصصی وجود داشت که در شورای پنجم یک کمیسیون به کمیسیون‌های قبلی اضافه شد؛ همچنین ساختار و بستر سازی و ارائه جدول زمانبندی از موضوعات مهم‌دیگری بود که به آن پرداخته شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: تعداد جلسات رسمی علنی شورای پنجم، ۱۶ جلسه بوده است و تاکنون حداقل هفته‌ای یک جلسه برگزار شده است و حاصل این جلسات نیز 83 مصوبه بوده است.
جلالی ادامه داد: در سه ماه گذشته، 14 جلسه هیئت رئیسه و پنج جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شده است و جلسات به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که همه اعضای در آن‌ها حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 811 مورد از درخواست‌های مردمی به شورای اسلامی شهر قم رسیده است که به برخی‌ از آن‌ها رسیدگی شده است و برخی نیز در دست بررسی هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم شورای پنجم، تلفیق بودجه‌های وابسته به شهرداری بود که به تصویب رسید؛ تصویب لایحه تخفیفات عوارض نیز از دیگر مصوبه‌های مهم شورای پنجم است که از هفتم آذر ماه عملیاتی و اجرایی شده است.
جلالی با بیان اینکه بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد 6 ماهه شهرداری از دیگر اقدامات مهم شورای پنجم است، خاطرنشان کرد: صدور مجوز حمل و نقل اینترنتی یکی دیگر از اقدامات این شورا است که از ماه گذشته اجرایی شده است.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته، اظهار کرد: در حوزه‌ فرهنگی اقدامات بسیار ارزشمند و موثری با همکاری شورای اسلامی شهر قم و کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معاونت فرهنگی شهرداری انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر قم باید پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند، تصریح کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، مقرر شده است که اعضای شورای شهر در هر هفته یک روز را به ملاقات عمومی با شهروندان اختصاص دهند.
جلالی با بیان اینکه نظارت از وظایف این شورای می باشد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر در تمام جلسات هیئت مدیره و کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌هایی که در شهرداری برگزار می‌شود به عنوان ناظر حضور دارند و روند تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات را رصد می‌کنند.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر قم، تاکنون 24 مورد دیدار با مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته‌اند و تقریبا در همه جلسات شورای اسلامی شهر قم، مسئولان و مهمان‌های مختلفی حضور داشتند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اصلاح بودجه سال 96 شهرداری از دیگر اقدامات شورای پنجم است، گفت: فرایند پیگیری بودجه سال 97 از موضوعات مهمی است که در دستور کار شورای شهر قرار دارد و همچنین بررسی و بازبینی تعرفه‌های عوارض و شفاف‌سازی بهای خدمات از دیگر اقدامات مهم شورای پنجم است.
جلالی با بیان اینکه تعامل شورای اسلامی شهر قم و شهرداری موجب موفقیت‌ می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر، بهترین تعامل در میان اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی و شهرداری وجود دارد البته تمام تعامل‌ها در چارچوب قوانین است.
وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم اسلامی شهر قم از مسائل حاشیه‌ای دوری می‌کند، گفت: شعار شورای پنجم حمایت‌ از شهروندان و پشتیبانی از شهرداری است تا حقوق هیچ‌ یک ضایع نشود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 57259

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57259/رسیدگی-پاسخگویی-مطالبات-خواست-های-شهروندان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir