چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 57298
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد

انتشار 30 عنوان کتاب طی یک سال اخیر/ دارالحدیث باید تقویت شود

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: در مجموع بیش از 30 عنوان کتاب طی یک سال اخیر در پژوهشکده‌های مختلف این پژوهشگاه منتشر شده است.
انتشار 30 عنوان کتاب طی یک سال اخیر/ دارالحدیث باید تقویت شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به اینکه در این جشنواره دنبال تجلیل از همه پژوهشگران به صورت عام و پژوهشگران برتر پژوهشکده‌ها به صورت خاص هستیم، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار آثار یک سال اخیر پژوهشکده‌ها در قالب یک مراسم رونمایی می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال در شورای پژوهشی مراکز حوزه‌های علمیه برپایی نمایشگاه آثار برتر مراکز پژوهشی به تصویب رسیده است تا این نمایشگاه در مصلی قدس قم برگزار شود.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث از نزدیک شدن به سالروز بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و روز شهادت این شخصیت همزمان با 27 آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه پژوهشکده علوم و معارف حدیث پنج عنوان کتاب را در هفت جلد منتشر کرده است، عنوان کرد: مراحل آماده‌سازی 22 عنوان کتاب به پایان رسیده و اکنون آماده‌سازی پنج عنوان کتاب نیز در حال انجام و 16 عنوان پژوهش نیز در دستور کار این پژوهکشده است.
برنجکار خاطرنشان کرد: در پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) نیز هفت عنوان کتاب منتشر، 9 عنوان در حال انتشار است، 15 عنوان در حال اجرا و پنج عنوان نیز به مراحل پایانی رسیده است.
وی با بیان اینکه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی 6 عنوان کتاب و دو مجله را منتشر کرده است، تصریح کرد: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) نیز نزدیک به 12 مورد کتاب را به چاپ رسانده است؛ در مجموع بیش از 30 عنوان کتاب طی یک سال اخیر در پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.
برنجکار با تاکید بر اینکه قرآن و حدیث پایه‌های اصلی علوم اسلامی است، عنوان کرد: حدیث رکنی از دین اسلام است و این حجم کارهای کنونی که توسط مؤسسه دارالحدیث در حال انجام است باید تقویت شود، برای استنباط معارف کتاب و سنت در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد، روان‌شناسی، کلام و علوم دیگر مشغول تولید آثاری هستیم که در کنار تولید این آثار روش جدید استنباطی در دارالحدیث در حال شکل‌گیری است.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث از اهتمام مؤسسه دارالحدیث نسبت به پاسخ‌گویی به شبهات دینی یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی و راهکارهای پرداختن به این نیازها را در مراکز‌ تخصصی در قالب پروژه‌های مشخص دنبال کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcaaunm.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما