چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 57301
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم تشریح شد

حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان در استان قم

قم نيوز : در نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم، جزئیات حمایت‌های مختلف دولت از این شرکت‌ها مطرح شد.
حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان در استان قم
به گزارش قم نیوز نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم ظهر امروز به همت صندوق پژوهش و فناوری کریمه در سالن رضوان ساختمان شهرداری قم برگزار شد.
علیرضا باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم در ابتدای این نشست با اشاره به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان استان قم اظهار کرد:  با تهیه این بانک اطلاعاتی امکان اتصال شرکت‌های دانش بنیان را به شرکت‌های دیگر پیدا خواهیم کرد.
روح الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه این نشست گفت: این معاونت مسؤولیت شرکت دانش بنیان را بر عهده دارد، 3 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در ایران داریم و به این شرکت‌ها برای ورود به بازار بین الملل کمک می‌کنیم، قوانین زیادی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور داریم.
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان پیش از ورود به بازارهای خارجی باید توانمند شوند، صندوق نوآوری و شکوفایی برای توانمندکردن شرکت‌ها ورود کرده است و با حمایت‌های این صندوق، شرکت‌های دانش بنیان کشور به نمایشگاه‌های خارجی اعزام می‌شوند.
مهرداد امانی مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری با اشاره به خدمات این صندوق اظهار کرد: خدمات صندوق تنها برای شرکت‌های دانش بنیان است، البته اگر کسی فن آور محسوب شود و پارک علم و فناوری این مساله را تائید کند، صندوق می‌تواند به این فرد ضمانت نامه بدهد.
وی ادامه داد: ضمانت‌های صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری از طریق بانک سینا و بانک آینده صادر می‌شود و این ضمانت‌نامه‌ها در سراسر کشور پراکنده هستند، صندوق در صدور ضمانت‌نامه‌ها به اندازه 250 میلیارد تومان در دو سال گذشته تسهیل کرده است.
حسین اخوان رئیس پارک علم و فناوری استان قم در بخش پایانی نشست خاطرنشان کرد: در سال 1395 صادرات شرکت‌های این پارک بیش از نیم میلیون دلار بود، صادرات شرکت‌های زیرپوشش پارک علم و فناوری استان قم از ابتدا تا پایان سال 95 حدود دو میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfymdt.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما