چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 57312
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد

فعالیت 3300 شرکت دانش بنیان در ایران

قم نيوز : مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 3 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در ایران داریم و به این شرکت‌ها برای ورود به بازار بین المللی کمک می‌کنیم.
فعالیت 3300 شرکت دانش بنیان در ایران
فعالیت 3300 شرکت دانش بنیان در ایران
به گزارش قم نیوز روح الله استیری ظهر امروز در نشست شرکت‌های دانش بنیان استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: این معاونت مسؤولیت شرکت های دانش بنیان را بر عهده دارد، 3 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در ایران داریم و به این شرکت‌ها برای ورود به بازار بین المللی کمک می‌کنیم، قوانین زیادی را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور داریم.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان پیش از ورود به بازارهای خارجی باید توانمند شوند، صندوق نوآوری و شکوفایی برای توانمند کردن شرکت‌ها ورود کرده است و با حمایت‌های این صندوق، شرکت‌های دانش بنیان کشور به نمایشگاه‌های خارجی اعزام می‌شوند.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: البته هر شرکت دانش بنیانی آمادگی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را ندارد، صاحبان برخی از شرکت‌های دانش بنیان را به همراه مسؤولین به کشورهای خارجی اعزام می‌کنیم تا آن‌ها با نحوه تجارت بین الملل آشنا شوند.

استیری با اشاره به ویژگی‌های شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت‌ها در مرز دانش فعالیت می‌کنند، لازم است که در هر پارک علم و فناوری، یک شرکت برای بازاریابی بین المللی شرکت‌های دانش بنیان آن پارک به وجود بیاید.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد نمایشگاه دائمی کالاهای دانش بنیان در کشورهای مختلف هستیم، نخستین نمایشگاه هم اکنون در کشور چین در حال ایجاد است و معاونت علمی ریاست جمهوری برای عرضه کالاهای دانش بنیان در کشورهای دیگر یارانه می‌دهد.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: 200 مترمربع فضای نمایشگاه دائمی به محصولات دانش بنیان در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان اختصاص پیدا کرده است.

استیری با اشاره به راهکارهای کمک به شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از راهکارها تاسیس صندوق پژوهشی و فناوری توسعه صادرات و تبادل فناوری برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی ادامه داد: به دنبال اعطای جایزه صادراتی به واسطه‌های صادراتی بابت صادرات کالاهای دانش بنیان هستیم، همچنین با دستگاه‌های مختلفی که در زمینه مسائل بین الملل وظیفه دارند، رایزنی کردیم.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با همکاری گمرک و سازمان توسعه تجارت، کد مجزا برای کالای دانش بنیان تعریف کردیم و با رایزنی با وزارت امور خارجه، ارتباط صاحبان شرکت‌های دانش بنیان با سفارت‌خانه‌ها را تقویت کردیم.

استیری روند آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان را صعودی دانست و تصریح کرد: اکنون برخی از کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در تعدادی از سایت‌های اینترنتی به زبان‌های خارجی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: کسب استانداردهای لازم از مسائل ضروری برای شرکت دانش بنیان است تا بتوانند به کشورهای دیگر صادرات انجام بدهند، شرکت‌هایی که می‌توانند حضور فعالی را در بازارهای بین المللی داشته باشند، مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، یکی از بازارهای هدف برای ما کشورهای منطقه هستند که ایران رابطه دیپلماتیک خوبی را با این کشورها دارد.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در زمینه صادرات، تامین مالی است و تفاهم نامه ای در این زمینه با بانک توسعه صادرات برای ارائه تسهیلات با نرخ 14.5 درصدی داریم، یک شرکت دانش بنیان در تمام مراحل فعالیت خود نیاز به حمایت‌های مالی دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchixnm.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما